2012-11-15

Pinsamt värre

Lille jag idag med ett leende på
läpparna då man far hem imon!
Idag så börjades det med ett engelska prov (till en tävling). De som skrivit upp sig på listan skulle komma som vanligt till engelska lektionen. Resten fick sovmorgon.. men det gjorde mig inget då jag ändå behövde rast tiden till att fixa nk och skriva ut den sen. Provet gjordes på datorn och man skulle ha hörlurar. Dock så var vi bara 14 och undra om vi ens kommer kunna va med i tävlinge då minsta antalet var 15st. I alla fall så var det ganska svårt och texterna i slutet fick jag läsa om några gånger för att kunna hitta svaren. Men fick 76% och gjorde det mest för en rolig grej. Sedan satt jag i biblioteket med nk fix och sen lunch med Emmy & Anna. Efter det matte och jag fick hjälp med talen. På bilden gjordes uppgifterna klar och på slutet blev det en ny övning i det förre detta grupperna. 


Muggens båda sidor
När vi sedan slutade for jag och Jennifer på stan. Försökte hitta en bra farsdag present. Hittade i första butiken vi gick i - en mugg & choklad. Då funkade mitt visa kort men sedan när vi for och skulle fika, funkade inte kortet. Vet inte vad det var för problem, slog in rätt kod... men jag fick i slutändan låna av jennifer. Hojja vad pinsamt det var.. men hon som stod var ju trevlig. (fast jennifer ringde och sa att det hade tagit för mycket betalt, så vi ska dit och kräva pengarna tbx imorgon) En stund senare for vi till Gallerix och där fungerade inte hennes kort. Tydligen så har det varit tjorv för andra och deras kort. Det måste väl vara nå med bankerna. För jag kunde hämta ut pengar på swedbank uttaget senare innan jag hoppade på bussen.  


Här hemma har jag ätit, tagit undan tvätten, skrivit handlings- & packningslista, stoppat upp gardiner och snackat med mikkis. Ska väl snart se simpsons, once upon a time avsnitt och kanske läsa några kapitel ur boken. Har en sån läshunger just nu när det är så spännande! ^^




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar