2012-11-08

Gomat med lille vän

Igår kan man väl säga att snön kom.. eller lite i alla fall. Efter att haft två stillsamma lektioner och ätit lunch blev det att promenera till gymnastiken. Höll på att ramla hela tiden. En gång var riktigt nära. På gympan fick halva klassen klättra och resten spela pingis. Jag var i gänget som fick börja klättra. Och nu snackar jag inte om två meter upp utan kanske 5 meter upp. Vi fick ha sele och en som säkrade och drog åt sig lina när man klättrade. Jag var med Jennifer och Klara. Först ut började jag klättra mig upp och det var lite små pirrigt när man tittade ner och insåg att härifrån ska jag hissas ner, men nästa gång kunde jag komma ännu högre upp. Fyfan vad skoj det var! Sen gick jag till mikkis. Eller stod där och väntade då vi hade korsat varandra. Hon var i min skola. Så sen iväg till stan. Vi tänkte äta på waldorf men det blev en annan thai restaurang  Riktigt god mat och trevlig pratstund. Det var ju så att bäste vännen fyllde år. Med magen proppmätt gick vi till coop, handlade en mjölk och en äppelpaj. Sedan till shopping och jag hittade en fin skjorta & smycken. Hon själv fick också med sig smycken. Det var ta 2 betala 1. (Tänkte att jag skulle ha dem på festen men den verkar inte bli av..) Snabbt vidare neråt i köpcentret för att kolla resväska (Mikkis väska hade gått sönder) och sen till monki där hon fick ett linne som hon kollat på tidigare, nu för 50%. Även for vi upp till clas ohlson där jag kollade på hörlurar. Då jag glömde mina hemma och syrran råkade tappa luddet till ena luren & leo åt upp den... -.- Tillslut kom vi till henne och då mumsade vi på pajen och tog det chill framför tv. Och som sagt små snack under tiden och flum. :D


Idag var väl också en bra dag. Först gjorde man engelska provet som jag tror gick ganska bra. Sen jätte lång lunch och medan vi väntade på att klockan skulle slå halv 11 (då öppnas matsalen) väntade vi i biblioteket. Drack choklad och läste serier. På matten räknades det och på bilden glaserade jag två av mina lersaker, vasen och lådan. Innan vi slutade for vi upp till museet där vi skulle kolla på en utställning och rita av något. Jag valde en sparv uggla som stod på en sorts gren i trä. Dock så fotade Jennifer den då min mobil var duktig och slå av sig.. (lite batteri). ^^ 
Å nu är man här hemma, efter att handlat på willys. Ätit och prata med mamma ett tag. Längtar till nästa vecka då man far hem en sväng. Och appropå det så far man till Ale imon med gänget. Vad skoj det kommer bli! 

 
 Efter att glömt köpa ljus fick man vara kreativ ;) 

 Började också skissa lite.
Min "vackra" vas som efter bränning kommer
 bli typ turkos med prickar i 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar