2012-11-19

Om helgen

I helgen så var man då hemma. Fick åka i en tvåvånings buss i fredags. Och alla tänker väl, och? Men jag tycker det är skit skoj o åka, har heller inte åkt i en på skiit länge + att det är så mycket mer utrymme när man sitter längst fram. I alla fall så när jag kom till Gällivare möttes jag av syrran, emelie och hennes kille. For hem och där busade jag med hundarna och bara tog det chill. Nästa dag blev morgonen ganska seg men kom iväg till stan med Jasse och köpte två nya plagg. (Det var rea) Missade tomtarnas spel men är inte så intresserad längre, det kommer ju alltid ett nytt år. Väl på bussen på väg hem kom hon på, att hon aldrig smakat nutella. Så efter en timma och vi hade farit till varsitt håll & ätit tog vi bussen igen till konsum för att handla det + bröd, grädde och marshmellows. (Innan vi åkte på stan for vi på coop för att handla frukt, glass och varsin marabou till kvällen.) Sedan kom vi hem till mig igen för att hämta grejerna vi då köpt innan. Tillslut var vi nere hos jasse och det blev massa snack, skvaller, skratt och flum. Vi kollade en film (hunger games) och hon övertalade mig även att skaffa instagram: så ni kan mer än gärna följa så följs de tbx -nathalieblombacke. 

På söndag for jag ut och promenera med monty & rocky, gav pappa hans farsdag present och han blev glad. Hjälpte mamma och vi kollade igenom lite papper. Tränade smått på redovisningen, packade ner allt igen, var med alla en sista gång och for till coop för att handla inför bussresan. Mikkis skulle också ta den så vi satt i princip hela resan och pratade om allt möjligt. Å så när vi kommer ut ur bussen i luleå så är det första hon säger är att hon inte vet om nyckeln till lägenheten är med. Men efter att gått till busstationen i stan och stannade kvar för att leta, hittade hon den och gick hem. Medan stannade jag kvar och väntade på bussen. Å väl hemma packade det upp och somnade för sent då jag tränade på redovisningen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar