2012-05-01

Grymt halvt om halvt lov

Igår blev inte alls som jag tänkt mig. Mikkis skulle komma först vid 8, malmstas majbrasa tände vid 5 och det slutade med att jag drog raggen med Olivia, Moa och Amanda runt gelka. Efter 8 skjutsade de mig hem och 5 minuter senare satt jag igen, denna gång i mikkis bil påväg till andra sidan. Där stannade vi upp vid röda bron, vid tågrälsen och grillade med Robin, dia & deras polare. Klockan var efter 9/10, blåst & små kalla fötter, skratt o en varm eld. Å under tiden vi varit där hade en grå bil med gammalt par stirrat på oss ett tag, sedan en röd bil med ett yngre par (då gick.. mange o nån annan fram å frågade om de ville ha korv, men de hade redan ätiti.. hojj) och trevliga polisen kom förbi två svängar. Vid elva hade vi börjat vandra till majbrasan som tilllslut tändes på och där var vi väl en stund, sjung och värmde oss. Ne men det var en av det roligaste valborgen hittills. Tack för den kvällen! I alla fall så skulle då mikkis sova över och vi fick skjuts av hennes mamma hem till mig. Då vi chillade mest, checkade fb och flummade. :D


G'natt ;)
Idag steg vi upp och var "lite" trötta, fixade oss och fick sedan åk till konsum. Där handlades det varsin flädercider, ben&jerrys och godis. Medans vi hade börjat gå, kom jag på att man kanske borde kolla en buss utifall att det skulle gå en nu snart. Planen var att gå hem. Jodu, klockan var 12.27 och bussen gick 30 så vi traskade ner till närmaste busshållplats. Skönt värre då man redan hade börjat frysa om benen. När vi väl kom hem tog vi det chill, åt, for ut en sväng m.m och sen for mikkis hem. Jag har efter dess duschat, pluggat, ladddat ner nya appar (wallpapers) kollat tv och är nervös inför imon. Blä för np och helst matte :( Men jag gör mitt bästa och hoppas på ett G. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar