2012-05-20

Sommar & sol - Luleå

Söndag eftermiddag och själv har jag hunnit rensat buren och försökt plugga men har ingen lust alls. Men måste göra det på kvällen och ska nu strax hoppa ner i duschen och fixa mig för att dra ut på promenad ute i solen. :)


I alla fall så har jag då varit i Luleå fre-lördag. 
Fredag: Vi for väldigt tidigt på morgonen (vid 8), sov/flum i bilen och tillslut efter 2 timmar körandes i stört regn kom vi fram, droppade av hundarna hos moster och for in till stan. Där gick vi runt från affär till affär, stötte på jasse, linnea och hennes mamma. Jag fick med mig hem en jeansjacka, ett par byxor, två linnen & en liten plånbok. Efter att handlat där for vi och beställde mat på max, åkte hem, åt och for iväg igen. Denna gång till storheden - mat osv. Sen hem, spela kort, promenera med hundarna och sova. 


Lördag: Steg upp vi 9, fixade sig och mamma droppade av oss på stan igen. Det var ju så att min plan var ju att hitta skor till "balen. I sista skoaffären hitta jag ett par svarta pumps och fastnade för det direkt. Mikkis hittade sommarkläder och syrran sin sommar jacka. Solen lyste och det är sommar där nere. Gröna gräsmattor och varmt. I alla fall när vi var klar for vi med mamma igen till storheden, vi slängdes av på Candy World och mamma drog till Willys. Så efter att handlat en melon dricka & kingsize marabou och deras köp gick vi till Willys, hjälpte mamma och handla, köpte grillmat på max och sedan tillbaks till moster och packa in allting.


När det var klart och efter några gånger kortspel for vi ut och fotade lite. Åå vill också ha sommar nu! Inte massa snöhögar och gula gräsmattor :/ Jah, vi åkte inte direkt hem utan for förbi överkalix/svartbyn till våran stuga och älven har verkligen höjts. Vattnet var ändå upp till bryggan. Så efter det for vi via stan ut till E4:an och sedan hem - flumtur. Vill redan tbx till stuga & luleå! :D Ser mig framför hur vi badar i älven, solar på bryggan & grillar kött, äter söta jordgubbar med grädde och solen lyser starkt och varmt. Läser bok i hängmattan, promenerar längs vägen osv. Ååå :) 








Captain Morgan hahah :P














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar