2012-08-21

Second day

Andra skoldagen och idag har jag fått lite bättre kontakt med några i klassen. Första lektionen var matte med läraren håkan. Efter det skulle vi haft samhälls men efter att suttit i klassrummet i ca en kvart for några tjejer ut och kom sen tillbaka med nyheter om att vi inte hade någon lektion = ca 1,5 tim. hål. Då satt vi uppe i fiket, for till biblioteket och sedan till lektionen med niklas längst upp. Satte mig ner och först snackade han ett tag om sig själv osv. och sen gjorde vi namnlekar. Kanske en kvart senare satt vi i matsalen å åt. God mat, i alla fall idag. Vidare och vänta utanför aulan till halv 2 då vi skulle få se en pjäs. Tycker den var bra.. men just i början av den började det tjuta och rektorns röst hörs i högtalarna. Brandövning.. så vi stod där ute i regnet och väntade på att få komma in. Tillslut fick vi det och pjäsen fortsatte. De sista timmarna/timmen var vi bildgrupp nere i magasinet och gjorde platspåsar till våra grejer. Tjugo över 4 slutade vi sedan för dagen och jag for upp till stan. 

Där gick jag runt med syrran och fick med mig hem ett par nya byxor och hon ett par. Å väl hemma igen har jag snackat med mikkis, busat med hunden, ätit och nu blir det att kolla vamp. avsnitt o mumsa på choklad. Lyckad och tröttsam dag. Ni skulle hört min mage innan lunch x) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar