2012-08-15

Helgen osv

Herre gud! Vars ska jag börja. Jag har ju massor att skriva.. Men antar att det blir från fredag: Jag, jasse och moa fick skjuts av mamma till byn efter att varit och handlat vid 9. Släpptes av hos mikkis och då packades det av och snacket kom igång, vi for en sväng runt byn o till flottkalaset. Dock inte in dit.., träffade på folk och tog det chill hos henne. 

Lördag: Vi vaknar upp nån timma innan 12 då mikkis skulle jobba där ute på holmen. Medan hon var där ute, satt vi i pool rummet å chillade, drog på en promenad och en sväng ner till flottkalaset. Mötte på folk som mamma & margona osv. När vi sedan kom tillbaka till mikkis igen tog de ett dopp i polen och robin kom äntligen. Vi fixade till oss inför kvällen och vid 8 var vi sedan där. Då for vi lite runt och kollade läget, träffade på folk, snackade med några fyllisar, dansade och flummade ute på flotten, satt på robins axlar och helt enkelt hade en awesomw time och umgåtts såklart! Dock så var det mindre ös och mindre fylla än förra året. Men nog får den dagen en tummen upp. När vi var på väg därifrån ute på bron vid 1 så föll samma fulla snubbe som snackat med oss tidigare i två gånger.. hojja.. han kan inte varit så glad nästa dag han vaknat upp och kanske insett att ex mobilen var paj.. :P I alla fall gick vi då hem igen och då snackades det en hel del innan vi alla somnade in. Jag var pigg ute och ville festa vidare hela kvällen. Men när jag kom in så blev jag nästa direkt trött.

Söndag: Denna gång fick vi vakna upp tidigare då mikkis igen skulle jobba och moa hade redan dragit iväg vid 8 då hon skulle ut o träna. När jobbarbruden for så fixade vi bort sängarna och robin for en stund senare hem. När han då dragit, satte vi oss än en gång i pool rummet med musik och fb framme. Fast inte så länge då morsan ringde å frågade om vi skulle hänga med ut till en annan holme. Sandholmen tror jag det var den kallades. Först gick vi till moffa o tog med mamma och syrran ut båten och rodde till margona. Plockade upp de och margona fick ro oss ut. Några minuter senare ror jag ut mig och jasse. Dessa timmar framöver for vi runt och rodde. Även jasse och mikkis rodde. Vid några tillfällen släppte vi årorna in i båten och gled över vattnet. Musik på, solen stekande & knappt någon blåst. Det var det perfekta vädret för en tur med båten. Jao, förutom att ro, kastades det pinnar och var ute på holmen. Syrran, linnea och hennes kompis badade. När klockan sedan var efter 6 nån gång for vi hem igen och släppte av alla hos margona förutom jasse. Jag rodde sedan oss till moffa och båten sattes in i båthuset. Resten av timmarna var vi hos mikkis och sen kom mamma & hämtade upp oss.

Måndag: Vi for tidigt på morgonen till byn med jasse och mamma hjälpte oss med båten och sedan for hon iväg med bilen, med king o gabbe. Vi rodde till margona och sen ut till holmen igen. Jag och jasse stannade inte alls kvar där utan jag tog tag i årorna och rodde ut mot "flottkalas holmen och sedan vidare ut mot.. hahah som jag sa "ut till havs". Det lät mycket bättre än sjöss. ^^ I alla fall var då inte heller knappt någon blåst och stekande sol. Jag satte in årorna och vi flöt ute där. Snackade och såg sen efter ett tag ungdomarna som skulle jobba där ute, inklusive mikkis komma gående. Då funderade jag på om vi skulle fa dit och hälsa men det slutade med att vi flöt vidare tillbaka till de andra. Tog oss en fika och busade med hundarna. Efter ett tag tog jasse i årorna och rodde oss en bra bit ut mot vågorna. Det är tungt att ro mot vågor. För mig känns det nästan som man bara ror på samma ställe. När vi kommit ut en bra bit och jasse i sin bra sovarställning, småstyrde jag båten när vi sedan flöt tbx. Lugnet, musiken och tankarna som vimlade. Jo, nog var de två härliga dagar. Eller alla dagar har varit helt underbara. Så när allting än en gång var tillbaka på sina platser gick vi till mikkis. Vi for ut och fotade och tog det chill. Tanken var att pappa skulle hämta upp oss då vi två inte kunde få plats i bilen. Margona, linnea & johan skulle till tåget hemåt.. :( Det slutade med att vi hade as flum långt in på natten och vi sovde över. 

Idag: Kan ju säga att det var så förbannat varmt inne i hennes rum att jag vaknade lite då och då under morgonen. De jävla surrade myggen gjorde det inte bättre. Tillslut steg vi upp och åt frukost. Gick sedan ut och satte oss ute på deras "altan". Mikkis fixade jasses naglar och jag solade. Sedan in igen och   mikkis tog en dusch. Jag hade inte tänkt duscha där utan hemma. Men det blev att jag duschade håret för de skulle platta mitt hår. Hihi, man har ju inte gjort det tidigare. Har inte vela eller idas. Så när håret och hon var fixade (därimellan fixat mat) fick vi sedan skjuts av hennes mamma in till stan. Direkt när jag kom hem tog jag upp resväskan och duschade sedan kroppen, fixade mig och försökte äta men fick bara i mig två tuggor från hamburgaren och läsken. Jag slängde resterna i hundens skål och väntade sedan på skjutsen. När då sedan robin och jasse kom in dunkande med epan for vi sedan mot moa. Där väntade moa & mikkis. Resten av dagen åt vi då tacos, efterrätt, kollade deras nya utbyggnad på huset, gick till stan och träffade på folk, med tillbaka kom alia & julia. Så tbx åt vi lite mer och snackade. De for hem och vi fyra - moa, jasse, mikkis and me , skålade och sedan småspringde vi till tågstationen för att ta bussen hem. Å nu är jag här hemma och ska strax sova. Imorgon är en stor dag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar