2012-08-20

Hedgehog

Första skoldagen har gått riktigt bra. Fick skjuts av kussen i hans dunkar bil ca halv 12. Jag var inte alls något nervös men när jag sedan kom upp, trappa efter trappa och insåg hur mycket folk det va där uppe började fundera om jag verkligen var på väg åt rätt håll. Men några minuter senare satt jag då längst ut i en av raderna inne i aulan. Där pratade rektorn ett tag och sen några lärare. Jag trodde först att jag skulle gå med de andra i bild men det slutade med att jag hamnade i klass C med blandningar från alla linjer. Dock fanns det ingen från teater i våran. Vi samlades i ett av klassrummen och där gick de igenom några punkter som busskort, maten osv. Vi är fyra som ska gå bild i min klass. Många kände varandra och funderade om jag verkligen kommer hitta någon. Men det gör jag väl, hoppas på det i alla fall.. I alla fall så fortsatte vi till skåpen och hade då fått varsitt. Jag hamnade ovanför en i klassen och för båda två (tror flera tjorvade med det) krånglade det. Fick inte upp det. Dra hit och dit.. men får se om det går bättre/snabbare imon.. Sen visades vi runt i byggnaden och även ute runt i kvarteren och ner till magasinen. Känns som detta kommer bli 3 bra år. Det är vad jag tror alla hoppas på! :D 

Efter det att vi fick gå, vandrade jag uppåt mot stan och mötte mikkis i shopping. Vi snackade på och jag köpte mig en ny kajal penna. Visade henne innan vi sedan gick skilda vägar till LLT info så hon fick köpa en tidtabell. Morsan & syrran kom sedan å hämta mig. Under hela bilresan tbx (förbi också å köpte glass på ica) berättade jag om dagen. Mat, chill, fota igelkotten som kommer på återbesök ibland och sen iväg o handla på storheden. Jag fick med mig lager med skriv/rut -block, pennor, kuddar, överkast, gympaskor, tröja till gympan och massa andra småsaker. Väl tillbaka från den storhandlingen har jag hunnit fixa lite och ska nu ut på en promenad. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar