2012-08-18

25 grader

De var några dagar sen och nu är jag då som sagt i Luleå med familjen och den nya medlemmen - Leo. Första dagen, alltså torsdag kom vi då hit till moster och packade ur bilen och morsan tog en kopp kaffe innan vi sedan for vidare mot Piteå. Vi alla hade ett stort leende på läpparna när vi tillslut kom fram till kvinnan som hade varit så snäll och tagit med våran hund samtidigt som hennes från Norrtälje. Där hamnade vi i några timmar, busade med hundarna, pratade och jag fotade. Efter 10 kom vi hem och fixade oss sedan för kvällen.. 


På fredagen vaknade jag upp ganska tidigt och efter att fixat sig så for vi ut på en promenad. Mamma och moster for sen å handla. Under tiden duschade jag, busade med hundarna, ätit, packad kläderna in i garderoben och när vi var klara gick jag & morsan till bussen. For med den in till stan. Jag visade mamma skolan och vi stannade en stund vid parken & smejdan. Där for vi förbi apoteket och clas ohlson. Hahaha testad mitt kort för första gången, men det blev inge pinsamt då han i kassan var så trevlig. x) Även så var vi förbi LLT för att fråga om en busstabell osv. I vanliga fall skulle vi fått betala 5kr. De var så att vi stod där och pratade med denna små snygge killen om detta och om årskort. Kön bakom oss hade blivit längre och just innan vi sa hejdå förväntade jag mig att han skulle säga 5 kr. Ej, vi gick därifrån med den. ^^ I alla fall så tänkte vi först ta bussen från smedjegatan men det blev att vi gick ner till willys för bussen skulle först komma om 26 min. Väl hemma igen blev det parisare till middag och en sista promenad. 

Nu idag var tanken att jag, syrran och morsan skulle fara till storheden. Dock så kom vi inte längre än bilen. Den har tydligen fått pyspunka. Vi kommer ingenvart. Så då har jag då suttit här och surfat runt på nätet. Aja, får se om vi alls kommer iväg någonstans idag. -.-

I helhet har det varit super varmt och soligt väder. Upp till 25 grader. Avis? :) Å jag är knappt nå nervös nu inför det hära med skolan och det känns som jag redan bott här i en månad.. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar