2013-01-16

Pimpla alvedon & ipren är alltid skoj

"Imorse vaknade jag plötsligt upp, inte av alarmet. Så då fick jag panik och skulle kolla klockan...dock så var min mobil död. Så flög upp ur sängen och såg att klockan bara var 5.26.. Men kände att jag hade ont i magen, så pimplade i mig alvedon och somnade om, för att sedan vakna upp en halvtimme senare av alarmet..."

Vi hade matte idag och då fick vi läxa att jobba klart till sida 177 till nästa vecka. På svenskan håller vi på med att läsa dikter och analysera dem. Jag brukar inte läsa så mycket dikter men det händer väl lite då och då. Så tycker det är ett intressant & roligt ämne att arbeta kring. Jag brukar ibland själv få nått "ryck" och skriva texter/dikter. Jah, denna gymnastik lektion behövde vi inte byta om då vi skulle träna på HLR med docka. Sen for jag hem direkt och resten av eftermiddagen har jag pluggat. Först matta, nk, svenska orden och sen läste jag ett kapitel ur boken. Då tog jag tillfälle och gjorde te & skalade ett äpple. Har även ringt mamma och pappa, då upptäckte jag att vi har det kallare här än i Gällivare. Imorse var det -17 grader och nu är det -25, medan där hade det varit 15 grader. Hoppas det blir varmt i helgen då jag planerar att skidra och flera promenader med vovvarna. I alla fall, nu är bilderna från min andra kamera överförda (behöver nog ett nytt usb-minne) och ska snart duscha å kolla simpsons som avslut på denna dag. :) 

har "skoj" på kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar