2013-01-23

Bland tusen stjärnor finns du någonstans

Gårdagen var väl okej. Roligaste lektion var väl sista då vi fick börja arbeta i grupper. 3 stora grupper blandat med bild-, teater- och danselever. Efter att diskuterat i gruppen vad vi ska göra så samlades vi sedan alla bildare från grupperna nere i norrbottens teater där vi fick börja arbeta. Hemma gjorde jag ett tappert försök till att plugga.. men min vilopaus på en kvart blev till mer än 1 timme. 

Idag var en bra dag. På matte lektionen hann jag bara jobba i ca en halvtimma då mitt block tog slut. Så började klottra resten av lektion. Sen satt man i aulan 2 timmar där man lyssnade på en föreläsning. Den var så bra att tiden bara flöt iväg - väldigt intressant & rolig. Det var en kvinna som pratade om sitt liv och om hennes sjukdom. Fast gymnastiken var väl ändå skojigast. Då fick vi välja mellan att vara kvar i hallen å spela bollsporter eller gå upp till styrkehallen. Såklart stannade jag kvar och körde basket/innebandy/fotboll. Kändes riktigt härligt att få jobba och springa av sig lite energi. Hemma hamnade jag framför nk boken, datorn och boken - pojken i randig pyjamas. Till den skalade jag ett sött äpple & drack te. Har nu läst ut den och blev väldigt förvånad. Vilket dramatiskt slut. En vacker berättelse. Nu vill jag se filmen som jag hittills har hört bra rykten om. Under kvällen kollade jag simpsons, rensade lite i spotify listan, smsat folk och haft det lugnt. Även så ringde mamma så hann prata med henne en stund innan programmet som hon såg på började. Jah, kort om dagarna och nu måste jag gå o sova om jag ska idas stiga upp imon.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar