2013-01-21

Back on track

Hemma igen och har haft så roligt! Tycker helgen flög iväg, dock hann man med mycket. På fredagen kom jag dit efter suttit 3 timmar i en kvav å varm buss. Jag, pappa och syrran for å handla, sen hjälpte jag henne med sin läxa och vi for också på en promenad med hundarna. Hälsade även på mamma med smutstvätten. Lördagen börjades tidigt med att åka skridskor med jasse, robin, jackie & linnea. Fortsatte vidare med att jag for ut å fota i det då soliga, varma vädret. Några timmar senare skidrade jag på kaptensgården med Rocky & Jasse promenerade bredvid. Första åkturen för i år. Innan vi gick ner till henne, åt jag och fixade till mig. Hos henne pratade vi om allt mellan himmel & jord, kollade efter epor, åkte till konsum osv. Efter 1 kom jag hem, trött och nöjd. Söndagsmorgonen spenderades framför tv;n med frukost och animal planet på. Denna dag var också en solig en, så jag och mamma tog med hundarna å promenerade en bit ner till kullen efter den nya stigen. (Jag hade med mig kameran = fotade en del) Tillbaka var jag tvungen o packa, äta, och handla innan bussen till Luleå skulle gå. 
Förvånansvärt har jag redan börjat känna att det är naturligt att fara ner till luleå. Trodde det skulle ta mycket längre tid att vänja mig igen. Men... nej.. Ganska skönt ändå att inte må dåligt så länge utan känna mig hemma här fortare. De är väl så att jag kommer in i rutinerna bättre nu åså.. Aja.. bra i alla fall.

Kan kort berätta om idag. Skolan, som vanligt- lektioner, rast, skratt och flum."Trött-och-vill-bara-hem-"känsla. Handlat på willys. Haft tvättstuga, bara två maskiner = tummen upp. Pluggat typ klart matten. Kollat simpsons & ätit kvällsfika. Å nu sitter man en stund framför datorn innan jag ska sova. Hihih, snart helg igen - Längtar! :)


















Bara lille leo som saknas ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar