2013-01-31

Överraskningar

Igår var en väldigt snöig/regnig & varm dag. Som även idag. En riktigt bra dag har det varit. På engelskan så fick vi efter glosorna se på film. Tjugo minuter innan lektionen skulle sluta så stängde hon av den och vi fick gå, då vi skulle på en föreställning i museet. Överraskningar efter överraskningar. Den var verkligen skrämmande, intressant & lärorik. De handla om förintelsen (andra världskriget), om hur vi dömer folk osv. Istället för samhälls åt vi lunch, drack choklad, hade fängslande samtal och sen gick man till sista lektionen, bild. Då blev jag klar med en bild och fortsatte på den andra. Innan jag for hem gick jag ner till busstationen där jag laddade på mitt kort och skaffade ett till syrran. Köpte också en schweppes. Här hemma har man packat, lyssnat på musik och snackat med familjen. Ska snart titta på serier och ta det lugnt - har just nu inga läxor, en lektion imon och tar den tidigare bussen till Gällivare! :) 
Längtar till sommaren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar