2012-10-01

Underbara familj, vad ni är saknad varje dag!

Ännu en rolig helg har passerat. Denna gång tog jag bussen upp till Gällivare och när jag tog mina första steg ut märkte jag hur kallt det faktiskt var. Inte gick det då att ha på sig jeans jackan. Medan jag satt där på bänken och väntade hackade jag tänder..Blir att ta med tjockjackan nästa gång.. Jah, vi var hos pappa den helgen och lilla leo hade fått hänga på. Kom hem så sent på fredagen så hann inte göra så mycket men det blev då att lämna smutstvätt hos mamma, snackade och tillbaka hos pappa packades det upp, rasta hunden och sen sova. Nästa morgon steg jag upp vid 9, fixade mig söligt och for sedan med bussen till stan med syrran. Gråa, kalla moln hängde tungt på himlen och det var väl inte så kallt. Vi träffade på Pierre och snackade med han tills han skulle av. På stan då for vi på alla tiders och fikade. Köpte mig den godaste och krämigaste kladdkakan jag ätit. Mums! Sen for vi runt och syrran köpte jackis present. Pappa kom efter ett tag, vi for på dollars och sen hem. Var där i nån timma & skulle just spela wow då mamma behövde hjälp i trädgården. Vi lyfte krukor. Fick träna lite armstyrka.. ^^ Sen så for jag och mamma med jordsäckar och då när vi just kommer ner för backen ser jag en skata skutta på vägen och något som ligger bredvid. Förstod direkt att där ligger det något dött. Jo nog visade sig att det var en ekorre. Den låg där på rygg med benen rakt upp i luften och djurets svarta ögon var helt blanka. Bad mamma stanna så jag kunde ta bort den. Stackaren hade nog bara dött några timmar/minuter innan då den var stel och inte mos.

I alla fall när det var klart var det då dags att hämta pizza åt mig och pappa då syrran skulle ut med sina kompisar. Hade nästan ätit klart då Jasse ringer och säger att jag kan komma nu. Så for dit ner vid halv 7 och efter det var det bara galenskap. Prat, skratt, present öppningar osv. När jag och jasse höll på att kolla lorax smsar pure om jasse är bra å klättra. Det slutade med att hon och hennes brosa klättrade in genom hans toalett fönster för han hade glömt nyckeln.. hojja... och sen blev det att vi var med varandra och kollade klart filmen, körde pelle/kurka och garvade. De följde sedan hem mig en bit vid 4. Dagen därpå var jag väldigt trött då jag steg upp vid 9 och hamnade först 2 timmar med att spela wow. Sedan ut och promenera med Rocky. (under hela helgen har man då rastat vovvarna), fixat på datorn med mamma, frågat ut både pappa och mamma vad det tycker om barnäktenskap, åt korvstråganoff osv. och packade klart då jag skulle med 16.35 bussen mot luleå. 












Å nu är jag här med en hög av uppgifter/prov och musiken dunkar. Har ingen lust alls att plugga till nk provet. Vill hellre se ett avsnitt teen wolf eller nåh. Allting förutom att plugga. Aja, måste väl börja om jag ska få högre än E..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar