2012-10-15

Värmande kärlek

Hejsan igen. Det är en så underbar känsla och veta att man är så omgiven av kärlek. Det är alltid lika härligt att fara hem och mötas av personer som saknat en och man saknat dem. Även denna gång var vi hos pappa och har väl gjort en hel del. Promenerat, fotograferat umgåtts med nära och kära osv. Där uppe var det mycket kallare och snötäcke på dundret. Fick också..haha.. vara med om första snön.. Så alltså en bra helg har det då varit. Å bara 2 veckor kvar till lov! Ett stort + är att bussresorna inte är lika tråkiga längre :D 

Jomen det måste jag ju skriva. En skum och rolig sak hände när jag satt och vänta på bussen när jag kommit fram till luleå igår. Jag såg först 3 killar stå o vänta på andra sidan, en av det hade en väska i handen. (Jag satt med ryggen mot där vars bussen skulle komma) Efter en stund så hör jag en duns en halvmeter ifrån mig. Jag tittar mot sidan och ser hans väska stå där. När jag kollar upp fortsätter han gå. Sedan hör jag snabba steg bakom. Då kommer det två andra, den ena tar väskan och sedan springer det efter honom och till baksidan av smedja. Jag bara whuuut? Hahah och sen kommer det tillbaka gåendes i rad lite sådär coolt och hojja... vad jag garvade inombords. Kunde inte sätta fingret på om vad fan det dära skulle betyda.. skämt, uppmärksamhet? Fick mig en fin välkomst entré ^^ 

Imorse så höll jag på att missa bussen som jag tänkte ta, för fixade skorna med lim 10 min. innan och det som kom på händer gick inte och få bort med vanlig tvål. Fick ta med aceton. Men det funkade jätte bra, ingen sula lös än. På skola har det väl inte hänt mycket - nk, eng och filmkurs. Där diskuterades det en hel del. Men den kommer nog bli skit bra. Hemma har jag ätit, tagit bort resterna av limmet på händerna och ska snart läsa rödluvan. Våran nu hittills enda läxa är att kunna återberätta med bara stöd ord en saga. 

*bilder från helgen nästa inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar