2012-09-27

Mycket tur eller?

Vilken hemsk och underbar dag det varit. När jag och jennifer skulle gå till busstationen efter engelskan regnade det väl sisådär mycket. Som tur var hade jag tagit med mig ett paraply som vi delade på. Där hade jag första "turen". Jag sade att jag skulle ladda kortet med en tur & retur resa till gällivare. Hon svarade tillbaka att det blir 217kr. Fick 3 kr tillbaka. Men när jag efteråt kollade på kvittot ser jag att det skulle kostat 271kr. Fatta vad nice! Så vi skyndade oss ut därifrån ut i spöregnet och satt de sista minuterna i skolan innan lunchen. Sedan matte och när vi kom ut från dörren, på väg till bildlektionen o insåg att nu är det verkligen storm ute snabbade vi på stegen under paraplyet. Kämpade oss genom ösregnet och mot de starka vindarna. Paraplyet gick lite sönder.. så.. hela bildgruppen var dyngsura. En efter en hade de kommit in blöta och jag var glad att jag själv kom på att ta med ett paraply utifall det skulle bli ösregn. 

Nästa "tur", om man nu ska kalla det så.., var jag då på väg från norrbottens teater i ett icke regnande väder mot Willy's. När jag passerat smedjegatan ner mot hamnen ser jag en bärgningsbil och en polis. Kollade inte så noga vad som hänt.. men det var inte det som var min tur. Utan efter att jag då plockat allting och står i kön, undrande om jag hinner med 16.00 bussen, väntande. Det står då en karl framför mig som köpte sig ca 3 saker. Då det var min tur, ser jag hur han (i kassan) tar upp min påse efter brödet och skakar på den så den öppnas, börjar packa in och säger att det blir 63kr. Frågande ger jag honom en 100 lapp. Han frågar om jag har 3 kr och då dock tjorvade en krona men det fixade han med att ta en av deras kroner och ta min sedan. Efter det ger han mig påsen och jag tackar för att sedan traska vidare till bussen. Hahaha vilken dag alltså! :P

Nu här hos moster blir det att packa klart, läxor och tare chill. För imon far man ju hem!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar