2012-09-13

5km om inte mer

Hallå i höstmörkret. Somnade ganska sent igår. Leo ville inte somna och tiden rann iväg. På morgonen var jag väldigt trött men kom upp ur sängen endå. Fixade mig, åt flingor och gick sedan till bussen i sol å blå himmel. På skolan har jag haft eng och direkt efter den hade vi lite mer än 2 timmar rast. Först for jag och hämta ut pengar, vänta 10 min på att smedjan skulle öppna och sen till apoteket för att köpa salva. Tillbaka på biblioteket köpte jag choklad(fortfarande bränd tunga) och mötte på resten av gänget som satt också o drack. När klockan slog halv 11 -  lunch, sitta minuterna kvar av rasten i fiket uppe i skolan, matte(kände mig ett tag smart) och tillslut sista lektionen, bild. Då fick vi som hade testat alla svart-vit teknikerna börja med uppgiften. Efter ett tag kom jag på en ide med bara blyerts skissning. 

15.25 gick jag med raska steg mot busshållplatsen och tog bussen hem. Ätit, vilat, små pluggat och just för en stund sen kommit hem med mamma efter en promenad på hälsan stig på 5km. Härligt! Bara bra, nu vet jag vars jag ska träna till milen som vi ska jogga med skolan senare på läsåret. Var väldigt "duktig" vid ett tillfälle där på stigen. Skulle lyfta upp leo som var påväg ner i bäcken och just när jag lyfter han känner jag hur det sticker rejält i fingrarna på båda händerna. Samtidigt som jag ropar till ser jag en grön sak fall ner. jodu, första gången i år - bränd på brännässla. Det sticker fortfarande.. yey.. 




Aja, håller på att plugga och snart ska man hoppa ner i duschen. Ingen stress, sovmorgon till 12.25 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar