2012-09-03

Hemlängtan

Tillbaka här i luleå efter en underbar helg hemma hos familj och vänner. 
Fredag: Gick från lektionen efter 20 min. och när jag öppnade dörren och såg hur det ösregnade, insåg jag hur blöt jag skulle bli. Jah, man kunde tro att jag tagit en dusch och skorna var genomblöta. Kändes som om jag plaskade runt i en vattenpöl med fötterna. Satt på tåget i 3 timmar med mikkis och när vi kom fram möttes jag av mamma med valpen. En stor kram och puss på lillen nos.. och sen bar vi iväg till dollars & hem. Jag busade med hundarna ett tag, umgåtts med familj, var på en längtande promenad och förbi pappa. På kvällen kollade jag och syrran en film. Sov den natten 3 timmar då jag skulle kolla till valpen från 6. 

Lördag: Vaknade och mamma kom med valpen. Kollade tv, busade med valpen och gick ut å rastade den då o då. Vädret växlade från tjock dimma till soligt. Å under dagen var jag ut med hundarna, snackade med mamma osv. och på kvällen for jag ner till jasse. Där snackade vi några timmar om allting mellan himmel & jord och kollad sen på film med jacki å syrran - Snow white and the huntsman. Riktigt bra film! Lätt rekommenderad.

Söndag: Morgonen börjar med bus och frukost. Glömde bort att mikkis skulle komma vid 12, så satt med myskläderna och valpen uppe i famn. Jag fixade till mig och några minuter senare kom både jasse och robin. Vi svamlade, busade med hundarna ute osv.. For vid 2 till frasses i robins epa och köpte oss hamburgare. Å sen hem till mig. De for 3 och jag gick direkt till pappa för att hämta Rocky & sen Monty - promenad. Njöt rejält och tog det lugnt denna gång. Kastade också pinnar till vovvarna. Tillbaka hem igen, konsum och sen satt jag på bussen 16.35 och vinkade, kramade mamma, syrran och leo. Bussresan var väl ingen stor grej, dock så var det min första. På busshållplatsen hämtade Jacob upp mig och vi dunkade vidare hem till moster.  :)

Är så van nu att bo här att det var skumt att se en gul buss där uppe.. hahah.. Allting är super, dock så är enda nackdelen att resten av familjen är uppe i gelka. :/ 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar