2011-12-28

Om tiden bara kunde stå still...ett tag

Farande längs E10 i 120km/t. Långt bort mot horisonten är himlen lila, rosa, blå, gul och en svagt stigande sol i stark lysande orange färg. Den lilla snön som kommit ligger orört på träden och marken. Det ser kallt ute och i bilen lyssnas det på radio, kanalen P3. Inte så bra men det duger. Funderar på allt.. eller mest på att när jag kommer hem så for jag beställa mobilen. Ibland hörs ett pip från syrrans mobil. Förbi skylt efter skylt, skog efter skog och underbara ställen då jag som helst hade velat ha en systemkamera och fotat, är jag äntligen hemma! Nöjd och belåten.. hahah.. nemen har fått med massa hem. Till hunden och mig. :D Lite kort om dagarna:


Måndag: Vi åkte vid 7 på morgonen och direkt till Storheden där Steffi köpte sin mobil. Jag köpte mig ett ridspö, bäddöverdrag till Rocky och Bauchgurt mit Leine (Midjebälte med lina). Efter några timmar där åkte vi vidare mot Annika. Gjorde det ena och det andra. 


Tisdag: For vi tidigt på morgonen mot centrum. Där shoppade jag ett par byxor, en jackliknande tröja och en ny mössa. Väl klara där for vi igen till Storheden. Förbi den stora nya godisaffären. Hur mycket godis som helst. I olika storlekar och färger. Köpte en king size marabou (250g) och en coca-cola med cherry smak. Grymt gott. Vi for även på massa andra affärer som Rusta där det köptes en rengkappa till Rocky/Monty. Nu slipper jag ha en dyngsur hund när jag går i regn. Skönt :) 


Båda dagarna har vi ätit julmat. Det blev en hel del över från i helgen så.. & nu ska jag äta lite mera julmat + fara till Bjarne.. (han fyller år) Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar