2012-01-01

2012, skulle inte världen gå under?

*Gott nytt år (i efterskott) :)

2012 första dag har varit riktigt kul och blir väl en lugn fortsättning. Så igår firade man nyår med godis och tittande på fyrverkerier. Det är otroligt hur man ser så mycket här uppe ifrån och igår var en prickig kväll över hela samhället. Några ungdomar lekte med smällare och sådanadära lysballonger flög farande i luften + raketer. Det var också ganska varmt igår eller så vare bara så att man var väldigt påklädd.. När vi gick in igen garvade jag så mycket att jag började gråta och så garvade man igen.. kände mig lite konstig igår :-P Jag känner på mig att det kommer bli ett grymt år. Hoppas jag åtminstone! :D

På det hela har jag varit sjuk nu i tre dagar. Det var så att jag på torsdagen gick med Rocky i snöstorm och kall kyla. Inte kände jag av nått men så fort jag tog klivet in blev jag kokhet + ont i halsen.. mindre kul. Fast nu är jag frisk och så det första jag gjorde idag var att gå ner till mamma, ta på mig pjäxorna och skidorna ner till kaptensgården. Jag hade Rocky springande framför fast i sele och runt midjan satt en sorts midjebälte som jag skrivit tidigare om (köpt i Luleå...blabla). Syrran följde med och tog med sig Madicken. 
Det var härligt att få komma ut på en lång arbetande tur. Det gick på rinnande vatten och snön dammade bakom oss. Rocky verkade inte ha några problem, som att han gjort det i hela sitt liv. Första gången, stolt matte. Han har hittat sitt kall... hahha ;) 


I alla fall så när vi hade skidrat runt spåret så traskade vi hem och väl hemma har jag kollat en film, ätit och chillat. Ska här senare på kvällen ut igen ner till kyrkogården för att tända ett ljus. Har gjort det nu ett tag och samtidigt ta en liten promenix med gubben :) 


Vad mer kan jag berätta om veckan, eller dagarna från i onsdag.. Simkortet till mobilen har kommit så imon eller på tisdag borde mobilen komma, kollat tv, mera promenader, varit å handla, spelat kort och... massa annat som jag inte is skriva om så - Hejs och trevlig 2012. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar