2011-12-10

Luleå

Idag har jag varit på en resa man sent kommer glömma. Klockan 10 över 8 steg man in i tåget och satte sig ner på platserna. Det pirrade smått i magen då man inte åkt tåg på länge och ingen familj med, utan vänner. Någon minut senare tuffade vi vidare genom mörka skogar och svagt upplysta myrar. Sakta blev det ljusare och närmre vårat mål vi kom. Lyssnade på musik, breakaway, gone osv och två trötta personer bredvid. 3 timmar senare står vi på tågstationen i Luleå i snöstorm.. De är nog den enda saken jag hade tagit bort idag men det var ändå mycket folk ute. Först fyllde jag på mobilen med pengar innan vi gick efter storgatan mot andra sidan av stan och där stod den. Skolan - Lärkan. Jag gick med snabba steg och visste inte vad jag skulle få se. Väl inne var det en stor öppning, högt till tak och upp för trappan fram till två tjejer som gav oss lappar. Vi stannade upp och funderade vars vi nu skulle ta vägen. Runt omkring var det utställningar och information om varje linje. Tydligen så såg tjejerna att vi var lite fundersamma då det frågade om vad vi letade efter. Jag svarade bild och form. När jag såg skylten så gick jag med raska steg fram och började prata med de som var där i båset. 


Vi for sedan runt i skolan och kollade runt. Lätt att jag kan gå där. Ren och fräsch, även lätt att hitta runt...typ :) Sen när jag hade kollat runt klart for vi ner till Norrbottens  Teater, fast in till lokalen för bild och form då de har sin bild lektion där. Här var det också fint och vi visades runt, pratade med den tredje bild läraren och fick se lite arbeten eleverna hade gjort. Grymt fina. 


Dörren på andra sidan var till Entreprenör och dit gick vi sedan då Mikkis är intresserad av det gymnasiet. Ungefär 1 timma var vi där. Vi fortsatte vidare i snöstormen mot inner stan för att äta och handla. Vi hade ca 1,5 tim på oss innan tåget skulle gå. Som virriga hönor for vi runt då Mikkis även skulle träffa pojkvännen (för några minuter dock) Hon fick sin present/julklapp och efter det log hon nog hela tiden.. ;) 


I alla fall så for jag in på Scorett med Mikkis och Jasse for på Ginatricot. Jag hittade ett par skor som jag är riktigt nöjd med.. Hittade ingen bild på de men kan fota nån dag här i veckan. 


Vi år nån gång efter två på en grill vid tågstationen och kvart i 3 var vi på väg hem. Roliga dag kan man lugnt säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar