2011-12-11

Luciashow - Stallet


En fart fylld dag hare varit. Först vaknar man vid 6 och snoozade vidare en halvtimma. Jag väntade tills mamma skulle väcka mig men ingen kom och det var väldigt tyst. Mer på det tänkte jag inte och somnade om. Sen halv 8 väcks man och vid 9 var man på stallet. Jag hjälpte med det allt från ban bygge till att borsta. En hel del.. Det var lite konstigt att stå vid dörrarna och kolla på publiken och inte vara i den som jag varit alla åren innan. Men det var lika kul och jag såg det lika bra ändå. Efter 5 åkte man hem, glad och nöjd. Hemma fick jag se vad mamma hade pysslat med.. mitt rum. Hon har städat bokhyllan och satt gardiner (fixat fönstret), bytt plats på lampan och bytt överkast. Grym mamma man har alltså   Så har då rensat lådorna med sakerna och placerat ut de i rummet.


Även duschat, ätit, rastat hundarna och kollat vad man ska ha för kläder på Nobel middagen (skriver mer om det senare i veckan) .. å nu diggas det radio och "gäääsp" ska gå och sova. Har en hel del att göra imon för vi har ju elevens val vecka och för min del blir det bas och julbakning med Jasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar