2011-07-05

Jobb, eller skoj?

Hm, som jag skrev tidigare så skulle vi till tjotti idag. Syrran hämtades upp från Jackie och vi for iväg. Där har jag burit blommor och unor som inte blev av igår, till holmen. Sedan blev vi hela dagen där ute.. eller ett tag ute på sjön. Jag och steffi for ut med båten. Vad mer? Jao, vi busade med hundarna, skrapade "lektornen" (försökte), brottades med knotten och fotade. Mamma planterade så ibland hjälpte jag henne, som med att vattna. :)

Alltid skönt att komma ut en längre tid. I sol, en aning molnigt väder. Inget regn eller jobbiga tankar som hemsöker en. Bara lugna stunder ut till sjöss. Om jag kunde få gunga där ute på det glittrande blåa vattnet i den vita båten varje dag så skulle jag det. Det är avslappnade och härligt. Eller hänga i en häng mattta. :D Nog låter det kanske knäppt men har inte du fått en sån där känsla att du bara måste kommar bort från allt en stund. Där alla bekymmer försvinner och allt blir bara bättre. Där du kan vara ensam och fundera. Ingen som tjatar, gnäller eller bara vill bråka. Livet känns som rinnade vatten, det har inga hinder.. inga!


De finns om du bara söker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar