2013-03-18

Vandringar på marknad i sol och skotertävling i snöstorm

Så tillbaka igen efter att farit med bussen i torsdags mot Gelka. Gjorde inte mycket när jag kom hem, åt lite och sen hamnade man i sängs. Nästa morgon började med att man steg upp osv. och tänkte fara ut å skidra.. men det blev aldrig av utan for till marknaden med mamma. Vi tog också med oss leo så han fick träna lite. Fick inte med mig nått och nån timma senare for vi hem igen. Hann inte vara där länge för for igen iväg fast med Jasse till marknaden. Då handlade jag lite godis. Sen for man hem igen och tog upp mina grejer till pappa för vi skulle vara hos han i helgen, åt lite, rastade hundarna och sedan ner till Jasse. Där snackade vi en hel del om allt möjligt, flummade och mumsade på godsaker. Vid 1 snåret gick jag upp till pappa, trött & seg kröp jag ner i sängs direkt. 

På lördagen for jag & jasse med mamma till tjotti för att se på skotertävlingen. Det var väl skoj men väldigt kallt om ansiktet då det var snöstorm. Så kunde inte ta med systemkameran som jag hade planerat. Men fotade några bilder med mobilen. Å när det var över gick vi mot moffa och efter vägen hämtade mamma upp oss. Tillbaks chillades det, åt go´middag,  for en kort prommis med Rocky innan jag traskade ner till Olli en sväng. Var där i några timmar, vi tog det lugnt och fortsatte med det när jag hade gått till pappa igen. Gjorde dock klart svenskan och kom i sängs först halv 2. 

Det skulle jag få ångra på morgonen när man steg upp vid 8 för att gå ut med hundarna. Men nog blev man piggare och några timmar hamnade man framför tv:n. For sedan iväg med Rocky till mamma för jag skulle fa på en promenad i skogen och skulle hämta Monty. Mamma hade just tänkt ringa mig & fråga om jag hade vela hänga med på marknaden en sväng så for på det med henne. Då köpte jag en munk, sjalar och bland påse med nougat. 
3 timmar senare satt man på bussen, packad och nöjd över helgen. Tråkigt att fara hem då vi har en hel del nu under veckan fast mamma kommer på söndag och nästa vecka får vi påsklov! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar