2013-03-21

Om man kunde vara liten igen, bara för en liten stund



Känns skönt att fått göra bort hälften av läxorna i veckan. Gjort bort eng. talet & idrotts provet. Imorgon har man svenska redovisningen av fakta boken och känner mig ganska säker. Märkte i morse när jag gick till skolan att det är marknad här i Luleå. Så jag och jennifer far på den en sväng efter skolan imon. Kanske köper mig en munk. ^^ 

Å idag har inte varit så annorlunda än dagarna innan. Skola, där vi fick kolla på en otroligt bra teater - "Pang du är död". Av spetsarna i årskurs 1 på Estet. Blev helt paff och fick rysningar ibland - så bra var dem! Å som avslut på torsdagar har man bild och fick äntligen bilden klar, är väl nöjd. Nu har man bara en bild kvar att göra. Gick sedan till bussen i ett underbart väder, har varit soligt och en aning varmt de senaste dagarna. Här hemma har man då ätit, kollat tv innan man börja träna på redovisningen. Sen läste jag lite ur Nemi tidningen och nu sitter man här. Ska strax duscha, träna igen och kolla simpsons. 

Funderade just på, som tidigare, hur tiden går förbi en utan att man hinner med. Det är redan fredag imorgon och började tänka på att det är torsdag och börjar klockan 8.15. Men kan glädja mig med att så är det inte. Utan sovmorgon & fredag :) Men det är lite sorgligt när man ser det på en vinkel att jag fyller redan 17 år i sommar. Är snart "vuxen" och ska skaffa jobb. Känns ju som det var i går man sprang runt på gröna ängar på Kilen med sina kära vänner och visste inget annat än lek och bus. Jobbigast var när man fick läxa på gånger tabellen och fick gå som längst till 2. Saknar lite den tiden då man bara brydde sig om vad man skulle leka och inte allt ansvar som man har nu. Så klart är det väl en underbar sak o växa upp men ibland har man en längtan till friheten som barn och minnena av hur det var då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar