2012-04-14

Yooe, dude!

Både idag och igår blev det kibli. Idag följde även grannen med. De som äger mimmi. Även idag var det skotertävling i tjotti men det sket vi i. Den är inte heller lika kul som den andra tävlingen som brukar vara. 


Väl framme på sjön var det redan fullt med folk, tre stora grupper. Vi som vanligt körde ovanför och rastade där. Jag och alla andra barnen åkte stjärt lapp, brottades, jag fotade och gick på promenad. Det grillades, skrattades och stektes av den brännande solen. Vädret var super, knappt någon vind, disande moln och solen högt på himlen. En helt underbar dag. :)


Sen på hemresan körde jag lillskotern och vi körde bort därifrån sist som vanligt. Jag gasade på och körde hit och dit, fotade och tog mig en sista blick av berget. Sista gången vi far dit för iår. Imon blir det att fara till Avako (stavning) med hela drösen igen utan syrran som ska tävla på stallet. Å nu har jag nått att fundera på (rejält), fixa mig och sova. Måste upp tidigt imon, g'natt. ^^ Slänger in några av alla bilder jag fotat idag:






/margona
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar