2012-04-13

It will rain'

Denna mula och regniga dag vaknade man av att det var som en bastu i rummet. Så det första jag gjorde var att öppna fönstret. Sen har bara dagen rullat på och vi stannade hemma igen. Som sagt var det inte det bästa vädret. I alla fall tog jag det lugnt på morgonen, ni vet, sådär segt. Å efter 12 började jag med att göra helt klart redovisningen. Som jag blev efter ungefär 3 timmar. Trodde verkligen att det skulle gå fortare. For från datorn till skrivbordet, till datorn igen osv. Några minuters uppehåll då och då men nu är jag helt klar. Får väl se om jag lägger till/tar bort. Mamma körde hem de andra till tjotti och senare på eftermiddagen for vi och handlade med oss lite godis och grillmat. Hojja vad jag tycker jag har tjockat mig under lovet, måste börja träna bort det. Å i ansiktet ser det ut som jag stoppat för mycket fondation..höhöh.. men så gåre när man solar uppe på bergen. ;P

Hittills är jag då nöjd med lovet. Tycker det varit bättre än jag tänkt mig, förväntat mig. Har hunnit göra en hel del, som igår fick jag äntligen testa mina nya oil pastels som jag köpt, vill inte prata om det.. x), funderat en del om allt och inget, pratat med folk, skratta och levt livet som man ska. 

Men endå känns det som jag inte fått nått bortgjort. Det känns som jag glömt något och jag vet inte vad. Jag har en konstig känsla... eller många känslor på en gång och ibland knappt någon. Det verkar som det kommer klara upp sig med klänningen... om inte är det bara att kolla upp en ny. Tänk, det är inte många veckor kvar av 9:an. O sedan har vi sommarlov! Vad jag längtar :D Men sen när vi ska börja gymnasium.. bara att fundera på det gör mig "lite" nervös fast samtidigt nyfiken och spänd. Allting kommer bli helt nytt, från stad till människor & skola. 

Tråk på kvällen* 
Vamp väntar på att kollas och sängen att sovas i, så gör väl det och imon blir det väl att troligen fara till tjotti. g'natt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar