2012-04-15

Sista dan! :(

Jaha, då var det sista dagen på lovet :( Nog för det känts som det varit flera veckor. Idag blev det en hel del körandes och fick ha skotern helt för mig själv då syrran var på stallet och tävlade. 


Dagen började lite segt och vädret var mulet och solen försökte komma fram. Jag och mamma packade bilen och körde mot tjotti. Grannen hade redan åkt dit. Så vi for direkt till moffa och fixade fram skotern och sedan bar det iväg mot Avako. Väl där körde vi upp på en av topparna och jag har fotat under dagen. Som vanligt ;) 


I alla fall försökte Johan åka ner med stjärt lapp men det var ingen skare så han sjunk och kom knappt någonvart. Det var även ganska blåsigt så vi tänkte att vi skulle fara längre ner men det slutade med att vi for till ett ställe nära byn som jag inte alls kan stava men det har två rejäla backar. Först en lite och sedan nån meter plant innan nästa som är längre och brantare. Tydligen så har några varit där och skottat upp så det var perfekt att åka i och med full fart ner och det slutade med att jag slog i hårt i ett gupp och slog till svanskotan. Blev en aning stel efteråt. Men inte fick det mig att sluta åka, for utan något istället och det gick lika bra. Även så har det grillats, fotats, lekt, matat "fläskollar och haft en rolig dag. Till och med morsan & margona åkte ner för backen. Solen kom också fram senare på eftermiddagen. Vid ett tag snackade vi om att fara till Nippori (stavining) men vi var påväg hem före 6 så det blev aldrig av. 


När jag, vi, väl kom hem började jag träna på redovisningen, klippa marsvins klor, duscha och ta det chill. Imon äre tråk skola men man träffar gänget igen som inte är så dumt! :D Å mikkis eller vilka det nu är som planerat att vi ska fara till luleå nästa helg, det, om det blir av, ser jag fram i mot :) Aja, john blund har kommit och musiken är stoppad. G'natt! ^^ 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar