2012-04-08

Bruna sommaransikten

'130km/h efter tjottivägen, 11.45 och stressigt hela morgonen. Tidig också. Solen lyser och musiken dunkar. Glädjen sprids och vi är framme på gården. Hundarna skäller, skotrarna mullrar och otåligt väntar vi på att få gasa iväg.
Som alltid har man väskan bredvid packade med korv, mackor, oboy och massa andra godsaker.'

South Park Easter Eggs
Jo nog har påsk helgen varit full av roligheter. Glad Påsk förresten.  Kanske ska ta det dag för dag då det varit annorlunda varje dag.. ; 

Fredag: Vi, ovan fick då stressa på morgonen, allt i sista minuten.. hahah.. men det slutade med att jag åkte med Jens och hans flickvän för syrrans kompis skulle med och jag fick inte plats i våran bil. I alla fall åkte vi då tidigare och väl där fixades det innan vi nån timma senare var på väg. Mikkis kom också men drog hem efter vägen. Resmålet var mot Pauki. Det var en ganska kaozig dag. King började jaga renar, jag kung fuade mot döda träd (ved till brasan), jag/ de andra barnen körde runt på berget, grillandes och solandes. Det var våran familj, margonas och då jens med flickvän. Vet inte riktigt hur hennes namn stavas så... flickvän fåre bli.. ;) 

Lördag: Morgonen började med att mamma sölade sig på apoteken eller rättare sagt de ville bara tjorva. Jag gick till pappa och for å rastade Rocky. Men efter 10 var vi då iväg i en rasande fart. Denna gång var det bara våran och margonas familj som for + alla hundar. Även king fick följa med igen. Jag och syrran tog lillskotern och brassade med den, hon tolkade och även här grillades det korv, hämtade ved och värmde sig framför brasan. Även så han Daniel ikapp oss så de snackade en stund innan han skidrade vidare. Vädret var underbart, fast inte lika bra som idag. Vi for till Vejki (stavning) och sedan hem igen. 

Söndag: Jag hade sovit hos pappa så for ner med hunden halv 9 till mamma och igen efter 10 var vi på väg igen. Mer skällande och nyfikenhet. Rocky har ju knappt varit med oss med skoter, men han fattade direkt och sprang inte framför skotern eller sprang iväg osv. och nu fick han då verkligen sträcka ut sina muskler. Stolt matte! Steffi körde dit, till Kibli (stavning) och jag satt då o då i kälken med antingen Monty eller Rocky. Idag var det verkligen hel klar blå himmel och stor gul sol lysande högt på himlen. Det är just så ja kommer ihåg berget. Så när jag såg det blev jag då lite paff. Stort är väl det minsta man kan säga.. höhöhö... Där så mötte vi på renar, hittade ett bra ställe att vara på. Perfekt skulle jag kalla det. Nere på sjön så var det då folk så vi fortsatte att köra uppåt ovanför och WOW vilken utsikt. Man såg allt från Paukis baksidan, Bottis och Nippori (stavning) och utöver bergets toppar å små berg/skogar fjärran bort. Det fanns även bra backar att åka i och igen så grillades det korv, solade och mumsade på fika. Margonas skoter välte nästan upp o ner och mycket skratt. På väg hem igen körde då jag och när jag körde först så hamnade jag i ett vägskäl och visste inte riktigt var jag skulle men följde efter margona. Det slutade med att vi hamnade i en väldigt brant backe. Jag tänkte att om jag kör ner där kommer jag ju välte hela skotern. Fast jag klarade det galant och vi körde vidare. Brun har man också blivit, känner mig fortfarande varm i ansiktet. En mer än okej dag! :) + margona & de följde med in till stan för att handla och sover över här i natt. 

Nog är det allt en underbar känsla att köra skoter. Helst då jag inte alls kör ofta, en vecka/år om alls det. Jag är då glad över att få ha den veckan än inte alls och det är ju så kul när margona, linnea och johan kommer upp. Tillsammans blir mammorna som 15 år igen och roligare vecka har jag då inte. Har fotat lite men slänger in en bildbomb i slutet av lovet. Is inte nu och måste via fb... blablabla.. 

Aja, mer om skoterturer kommer det att skrivas om, fast hoppas detta räcker att läsa till för nu om ni alls idas läsa. Och nu ska jag fortsätta nöta Sail och förbereda sängen om vi ska fara igen imon. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar