2012-12-10

Vänta, var det inte lov?

Måndag och här sitter man i luleå. Med en julstjärna i fönstret och en tom mugg på bordet, då den för en stund sedan innehöll vanilj te. Ville inte lämna vinterparadiset i gällivare men det var inte så ovitt här. Dalande snöflingor har också fallit ner, så vintern har halvt om halvt kommit hit. Just pratat med pappa och gratulerat honom då det är hans födelsedag. 

På fredagen kom jag hem med en fylld bil som sagt och direkt efter man hälsat på syrran & leo, packade jag och mamma ur bilen. Jag gjorde väl inte så mycket just då och senare på kvällen for jag upp till pappa med min ryggsäck och påsen med hans presenter. Där gick jag ut med rocky (tog även ut kaninen och fågel i syrrans rum), pratade med pappa och jah, chillade.

Lördagen skrev jag lite grann om och efter det var jag på kvällen med jasse. Vi for till coop, pratade, kollade film osv. Söndagen vaknade man upp seg och undrade om jag verkligen ides stiga upp efter samtalet med mikkis att hon kommer och hämtar upp mig 8.50. Men tillslut steg jag upp, åt och fixade mig snabbt innan jag for ner till mamma för att hämta mer passande kläder för att åka skridskor. Sedan kom det och vi for ner till jasse. När vi kom till isladan och såg en stor buss, funderade man direkt om det inte skulle vara hockey. Vi hade rätt men först vid 11 tiden. Så på med skridskorna och ut på isen. Kände mig riktigt ringrostig men det satt fortfarande i, då jag åkt i ca 4 år när jag var mindre. Vi åkte runt och runt, jasse visade lite hopp. Ville ju se vad hon lärt sig under sina många år där. 1 timma senare kom pierre och tydligen så var det mikkis ide, hon som aldrig ville åka tidigare. Hon behövde åka då hennes klass åkt på tisdagen på gympan. Efter att varit där i nästan 2 timmar fick vi skjuts av mamma hem och väl hemma igen hamnade trötta jag framför tv ett tag och sen ut på en skogspromenad med både monty & rocky. På dagen sen packades det, åt o sen iväg med bussen. 

I helhet var helgen, jah, hela veckan har varit lyxig och ett lov för mig. Älskar livet! + en julklapp är riktigt awesome som jag ska få, 14 dagar till jul och skolkatalogen har kommit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar