2012-12-23

Om man bara kunde frysa tiden

Vill bara påpeka att livet är förbannat bra nu! Så hemma hos pappa, en dag har gått på lovet och redan har man haft fullt upp. I fredags så efter att lyssnat på kantaten och lärarrock, nästan sprang jag mot busshållplatsen för att hinna tillbaka till moster för att hämta väskorna. Efter det hoppade jag av vid Willys och begav mig mot tågstationen. Där satt jag typ 20 min innan en securitas gubbe kom in och sa att vi inte fick sitta där inne nå mer. Då var det 20 min kvar tills tåget skulle komma. Så det var bara att ställa sig ute i kylan och när det var några min. kvar, kom en annan person och sa att det är försenat så vi kunde sitta där inne igen. Ett tag senare satt jag äntligen i tåget och det var då lyxigt. Inte bara på grund av hur inredningen såg ut, utan även så satt jag längst bak och helt ensam..heheh.. det tog inte länge att fara upp, trodde vi skulle bli minst en halv timma sen då vi även mötte på ett annat tåg. Men den kom bara en kvart sen. Å så var det då dagen jorden skulle gå under.. hahah.. kom på det då jag läste om det i tidningen på morgonen. Har inte alls varit så brydd och se, inte har den gått under. + det var dagen som var som mörkast. (solen stod som lägst kl. 12) Coolt och se en stor & blodröd sol. Aja, mamma kom och hämtade upp mig och hemma gjorde jag mig hemmastadd. Öppnade också mitt paket som innehöll en systemkameran (Canon eos 650d). Dock så hade jag inge minneskort så kunde inte direkt fota. Även så for jag ner till jasse en sväng på kvällen och var där till efter 1. Vi snackade, flummade osv. Var så trött när jag kom hem så somnade ganska fort. 

Idag vaknade man upp vid 10 och for med syrran till stallet efter 11. Hon har en häst vid namn Max på foder. Men innan jag hoppade av där for jag och mamma till elgiganten för att köpa kortet till kameran. Tillbaka på stallet hjälpte jag syrran å borsta hästen, hälsade på den andra och sen medan hon red filmade/fotade jag med hennes iphone. Efter stallet segade jag mig ganska mycket, hjälpte mamma med bakningen (Det är helt sinnes hur mycket hon har bakat. Dock bara bra & smarrigt) och sedan ringde jasse å sa att mikkis typ inte skulle umgås med oss. Så vi bestämde att efter att vi fixat oss och ätit skulle jag fara ner till henne. Där slutade med att jasse smsade robin och en stund senare kom han och William med hans epa. Vi for då till coop för jag skulle ha en dricka och jasse en godis. Sedan raggade vi runt- trångt, en aning kyligt och helt awesome. Fan vad jag saknar och bo här! Hur fan kommer det bli och åka tillbaka? Kommer må så piss i början och sakna alla sååå myycckett! I alla fall så några timmar senare var jag tvungen och gå ut från bilen för mitt ben kändes skumt. Jasse hoppade först ut och när jag skulle ställa ner vänstra benet föll jag med en duns. Kunde inte ställa mig upp (det hade domnat bort). Så hon hjälpte mig upp och jag försökte få liv på det igen. Kallt som fasiken var det ute ("lite" skillnad jämfört med luleå) och nån minut senare körde vi vidare från stan för att skjutsa hem william. Timmarna senare for vi runt och sladdade osv. Vid 12 snåret kom jag hem. Verkligen en rolig dag. Skoj att se varandra igen, fan robin har man inte varit med sedan minst en månad tillbaka.  

Jah, det var mina två dagar hemma och har bara skrivit hälften av allt jag gjort. Lärt mig kameran och kan ju säga att den är SUPER! Löve it  
Ps- bilder kommer upp imon eller nån dag framöver. Har inte sladden här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar