2012-12-24

God Jul

Denna morgon vaknade man upp av att syrran började kasta kläder på mig och säger "du måste stiga upp för vi ska hjälpa mamma". Seg och känslan -att inte sovit såå länge när man var vaken halva natten- steg jag tillslut upp vid halv 11. Fixade till mig, packade smått vad jag behövde och gick även ut med hunden en snabbis. Hos mamma blev det stress med att hinna göra klart innan moffa, mommo, joel, sanna och bjarne + familj skulle komma. Jag fick skala potatis, for ut med sopor och slog in paketen till mamma, pappa & syrran. Hann också duscha. Sen har eftermiddagen bestått av prat, ätit god mat & fika, öppnat paket (fick jätte fina men bäst var nog kameran), kollat kalle anka och jag fotat lite. Gick också ut med King.

Mot kvällen gick jag och syrran upp till pappa men stannade till hos farbror då vi skulle lämna hans julklapp och tacka för det han gett oss. Sen vidare och då gav jag pappas. Han fick en ny jacka och en skål jag gjort i skolan. (Mamma fick vasen gjord av lera och syrran fick lådan.) Det var roligt och se hans min när han öppnade och undrade vad i alla dar det var i kartongen. Det var inte något som han trodde han skulle få. Nöjd och en underbar känsla som for runt i kroppen av alla glada timmar, gick jag hem till mamma igen och här har jag städat lite, fixat och fotat lite mer. Nu sitter jag framför datorn, lyssnar musik & myser under filten med ljusen tända. 
Denna julafton var en av det bästa!
Ps: bilder från idag stoppas upp i nästa inlägg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar