2012-06-09

Sommarlov

Äntligen sommarlov! Dock så vill vädret inte bli bättre än molnigt och regnigt. Men gräsmattor är gröna och sitter här hos pappa med ett ½ leende på läpparna. Underbart att sommaren är här men så tråkigt att mista en så rolig klass. Kommer verkligen sakna dem! Tänk att åren gick så fort..

Så vad har hänt de senaste dagarna? Jo: 
Onsdagen: Bestod av nervositet inför dagen därpå, blondering av mitt hår och schema upp nästa dag och ledig från skolan. Tänkte inte alls på någonting annat än balen.

Torsdag: Jag var i skolan på brännbolls tunering. Vi vann lätt över alla klasser och tog sedan bussen hem och sedan 1,5 senare fara tillbaka till skolan. Där skulle våran klass ha en sista middag med lärarna. Riktig god middag & efterrätt. Malin skulle läsa upp sitt lilla tal och förklara vad hon tror alla blir i framtiden, bölade och vi pratade en hel del. När det var över och man tog en sista blick på skolan, åkte jag vidare och fixade mina naglar, hår och kom hem. I panik på med klänning osv. Sedan kom Pierre, fotografering och en sista fix innan man drog vidare med pierre & raggarbilen. Jag var väl ganska nervös och när vi kom körande till Grand Hotel å såg allt folk.. voj.. men det gick bra och helt ärligt var det lite galet när man inte visste vars man skulle stanna. Där inne så väntade man och kollade på alla andra som kom in. Gick efter ett tag två trappor upp där vi skulle hålla till. Satte oss vid vårat bord och väntade på maten som var jätte god & efterrätten. Under kvällen dansades det barfota till bandet Just for fun, tog frisk luft & for runt, hade ont i tårna, fotades med hela klassen, vann ett presentkort och dansade mer. En awsome kväll! Som var trippel så roligt än jag väntat mig. När jag sedan kom hem duschade jag av mina svarta fötter, tog bort sminket och snackade med mamma till 3. :D 

Fredag: Det var just så jag kom upp och han fixa mig till avslutningen. Var helt död. Där sjöngs det, tal och ett sista farväl av klassen. Alla grät och kramade om varandra. Medans jag stod där och såg alla gråta fick jag inte fram en enda tår. Jag kände mig sorgsen inombords men det kom bara inte ut. Vi tog med de som fortfarande var kvar några bilder. Vi hade fotats ute om det inte hade spöregnat... :/ Men det var endå ett fint avslut. Åå att se viktoria gråta.. hojja.. vad deppigt det är att tänka på det de hela. I alla fall så han jag vara hemma i ca 2 min. då jasse ringer och säger att vi måste fara nu och fika om vi ska hinna. Så jag skyndar och byter om åså hämtar vi upp Jasse, far till vetehatten och fikar med Moa, hon och Mikkis. Är där ett tag och snackar, mikkis drar och vi går till sibylla för att sedan få skjuts av roger. Hemma packade jag, städade mitt bombade rum och gick upp till pappa. Först ut med hunden, tog ut fågeln och chillade i soffan. Vid 6 stod jag med Jasse i dollars och köpte gott till kvällen. Å på kvällen blev att vara ute med ett gäng och criminal minds tittande, innan man sedan åkte hem vid 12. :) 

Men det ska jag säga.. Det var 4 år man inte glömmer fort! Älskade klass <3 Kan inte fatta att vi har lov, det går bara inte in i skallen, det känns som om två dagar ska jag till skolan och se alla igen. Å få massor av läxor & prov. Aja, jag lär väl se vissa i sommar. Blir ju troligt att vara hemma hela sommaren, undantag vissa helger då man far till stugan. Slutar detta inlägg med lite bilder från i veckan:  


Första gången på 15/nästan 16 år ^^ 


 Jag & Pierre


 Erik & Angelica 
 Sanna & Jesper
Emil & Alia

 Jasmine & William 
Robin & Dia

Julia, Michaela & Moa

Emma & Linnea

Runa

Tyvärr hade jag inte bilder på alla på röda mattan.. 
Oljemålningen som jag fick ta med mig hem

Alia, Sara, Elin, Matilda, Sanna,
Emma, Jasmine, Linnea, Moa, Julia &  jag
(ursäkta suddigheten, men min kamera inomhus.. -.-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar