2012-06-24

Poor animals

Hela morgonen har jag suttit och kollat på nickelodeon och på eftermiddagen har jag varit på några promenader, handlat mat till jobbet och helt enkelt varit ute. Resten av kvällen kommer jag väl antingen kolla tv, läsa eller skissa. 

Jo förresten, igår kollade jag en hel del på animal planet och program efter program med djurplågeri gjorde mig ganska ilsken inombords. Jag kan bara inte fatta att man vill göra ett djur skada. Igår handlade ett om grind whales på färöarna. Stakars djur! De görs på ett så grymt sätt.. Whale wars försökte stoppa att en sån här grind slakt skulle hända och fick veta att de är ganska intelligenta. Djuren drunknar i deras familjemedlemmars blod och hör de skrika. Även så skräms det först in mot land. Redan innan det ska höggas ihjäl lider de. Och överallt händer detta, hajar får fenorna avhuggna och slängs ner i havet levande, levande hundar instängda som på bilden i burar, misshandel av alla sorters djur osv. Det finns så mycket ont man kan göra mot ett djur och på olika grader av sätt. Vill bara ut i världen och hjälpa till å stoppa detta! Man måste verkligen vara känslokall för att ens kunna göra något sådant... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar