2012-06-04

Aktivitetsdag

Dagen börjar med att jag försovit mig och steg upp 5 min innan jag skulle till bussen. Där på skolan väntades det på att få börja gå ner till Abborrtjärn med resten av skolan förutom 6:an som är i strömsund. Vi gick i en ganska rask takt och vid 10 var vi där. Först så var det bestämt att vi skulle köra brännboll, kubb osv. Men istället hade det massa tävlingar som vi gjorde i klass vis, men i varje klass var det små grupper. Varje grupp skulle göra en tävling var. Jag, Jasse, Moa, Elin och Alia fick bygga av oss själva Eiffeltornet. Fick även vara med i killarnas gren men tycker själv att jag sumpade det hela, plurrade även. :/ Efter ett tag fick vi äta lunch och sedan fortsatte det med de två sista lekarna. Kasta bollen igenom en tunnel och nått när man ska korsa händerna och försöka lösa upp till en ring igen. Tyckte det var bra morgon och innan mamma kom å hämtade upp oss kördes det dragkamp. Tjejerna mot killarna. Första var det väldigt jämt och det stod still ett tag, men the boys won. :P

Mikkis, Matilda, Linnea, Emil, Sandra,
 Julia, Alia, Jag, Elin, Robin, Moa & Emma
Efter att varit hemma ett tag och hoppat studsmatta med syrran, skyndade jag mig och duschade håret, fixa mig, för att sedan bege mot bussen ner till stan. Där möttes jag upp av mikkis och var där med henne ett tag å shoppa. Hittade en kuvert väska till avslutnings festen. Skönt att jag har en så jag kan stoppa mobilen, pengar osv. i. När det var att fara hem, tog vi skjuts hem av pappa, förbi dollars och sedan äta & fixa oss för kvällen. 

Då skulle vi till Malins stuga. Hela klassen då och grilla, spel, pil skjutning, Robin badade, mygg dödande, pyramid-bygg, flum och just chilling. En underbar kväll & klass som jag kommer sakna! :'D Kommer kännas ganska konstigt när vi splittras. Men så äre väl i livet.. 

Abborrtjärn




I Malins stuga


Aja, imon har vi ledigt och jag ska fortsätta kvällen med att surfa runt och dunka musik. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar