2012-06-26

Fly high!

Vilken dag, först plocka ris på tippsta. Inte jobbigt alls men jag är ganska trött halv 8 på morgonen, så en aning segt. Rast och mer tippsta, lunch och sedan gräsklippning. Jag, Linnea och Oliver fick börja. Medan Jonathan, Mathilda och andra Oliver for o plocka ris/träd. Elin och Linn for iväg med chefen. Till att börja med tjorvade min gräsklippare och fick inte alls igång den. Drog ca 10 gånger. Men efter att rengjort där nere trodde jag den skulle vara okey, men ej.. så efter att Oliver testat fixades det. Så jag började och efter ett tag tog vi rast och snackade om allt möjligt. Sedan byta med Jonathan och de. Var inte länge där innan man sedan for upp igen och lyfte upp gräsklipparna på flaket & slutade sen 5 över 3. Här hemma har jag varit upp till pappa och åt korvstroganoff, handlade och droppade av vid berget. Gick därifrån via kaptensgården och upp i skogen. Å nu tänker jag vila ett tag, lyssna musik och invänta sovdags. Nog ska det bli härligt med lite sömn. Kände när jag promenerade att nu börjar jag tappa energi av jobbet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar