2012-03-24

Läs..

Nu när jag fått din uppmärksamhet, måste jag ställa dig en fråga: Vad är det som får dig att gå upp varje morgon? Har du ett mål eller dröm som får dig upp? Vänner? Livet? Du måste inte kommentera men fundera på det. För helt ärligt så har jag inga mål, ingen dröm. Jag har ett nästan tomt papper framför mig om min framtid. Bara någon pusselbit här och där. Som vart jag vill bo. Det gör mig nervös då jag inte vet vart jag kommer hamna. Bara detta med valet till gymnasium gjorde mig nästan galen. För jag visste inte vad jag vill bli, jobba med. Fast det vet väl knappt någon i denna ålder, vi vet ju ingenting fören vi är där. Och det är väl det som är så spännande. Vi får fara på ett sorts äventyr med olika stopp då å då. Ingen kompass eller karta. Men det gör mig så fundersam och rädd. Rädd att ge mig ut ensam på ett så stort äventyr.


Av någon anledning så känner jag mig så sorgens just nu utan att något har hänt.. jag vet inte varför.. men.. ska ner till en kompis och då kommer jag väl på bättre tankar. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar