2013-09-02

These long walks with no end

Direkt efter skolan i fredags bussade jag hem till Malmberget och den dagen hann jag fara ut på en promenad, hälsa på alla osv. Vid 9 tiden nästa dag steg man upp, fixade sig och nån timma senare for jag & mamma till Hirvas. Vi vandrade upp, runt och njöt av utsikten. På tillbaka vägen fick jag köra bil och det blir bara lättare och lättare för varje gång. Väl hemma blev jag en aning seg så gjorde inte så mycket - for å handla, promenerade en kort sväng å busade med hundarna på kaptensgården & åt syrrans bakade kladdkakemuffins medan man tittade på film. Under söndagen gick jag ner till Abborrtjärn med rocky & monty, packade och åt middag innan jag åkte med bussen igen, nu påväg ner. En skön och lugn helg har det varit. Fast det bara gått två veckor känns det som en evighet sen man var hemma.  
Dessa bilder från fredagens promenad 
Dessa från lördagens promenad till Abborrtjärn 
Idag har vädret sugit, roliga timmar med bild & lera och vi fick sluta lite tidigare från skolan. Så här hemma har man gjort bort lite plugg, lagat middag och laddat ner kamerabilderna. Vad jag nu ska göra resten av timmarna ser jag väl.. kanske kokar upp en kopp te & dyker ner i min bok från myrorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar