2013-09-22

Tre udda och vackra dagar

Helgen är snart i timmen slut och här sitter man nyduschade & lyssnar på shoreline på spotify. Dessa tre dagar har varit lyckade. Dock hade man otur med vädret. De skulle just regna nu!? I alla fall så på fredagen efter skolan vandrade jag, Emma & Jennifer småblöta under ett för litet paraply till coop/hemmakväll för att inhandla gött. Det första vi gjorde hemma hos Emma var att laga linssoppa (riktigt gott faktiskt) då våra magar vrålade av hunger. Under måltiden diskuterades alla möjliga ting, som världsproblem till roliga historier. Därefter begav vi oss till Emmas rum där vi allt från skrämde upp varandra när vi spelade amnesia, testade spelet Tera, rastade deras hund Sera, kollade film & allmänt flum. Vid 2 snåret var vi rätt så trött och bestämde oss för att sova. Dagen därpå fick vi jätte buffé till frukost- Mums! Te, mackor, blåbär eller varför inte nektarjuice. Så där satt vi sen med varsin bricka och glufsade i oss. Vädret var fortfarande dåligt så vi var inte ute mycket. På eftermiddagen åkte Jennifer hem. Vi hade bara planerat att sova en natt som dock slutade med att jag sover över en till. Under denna dag fick jag äta en riktigt go'middag - förrätt med rödbetor & varmrätt var fondue. Första gången jag ätit på det sättet. Var både roligt & gott. Med såser av alla varianter, fläskfilé/älgkalvfilé och "cheddarblandningsmos. En trevlig timme. Fredagsmyset repeterades i lördagsmys med film, spel, flum & massa gött..hahah ^^ 
Två av bilderna i fredags*, fotade med min kamera
På morgonen efter frukosten idag åkte jag hem tidigt då jag hade tvättstuga kl.12. Innan det proppade man i sig alvedeon och snackade med mamma. Det har tur nog inte ösregnat idag men var rätt så kyligt på morgonen. Slapp bli blöt under mina rundor till tvättstugan. Hade bara 3 maskiner så blev klar ganska fort och for då till Ica, sen lagades fiskbullar & mos. Å resten av kvällen har bestått av städning & serietittande. Lär avsluta denna söndag med en klunk trocca o ett sista serie avsnitt av Attack on Titan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar