2012-02-08

Yoga, prov och skratt

Tänkte skriva igår men det blev aldrig av. Det var ju så att man hade sitt första nationella prov igår, svenskan. Sen så forsatte man jobba med motionsprogrammet. Hemma gjorde man inte så mycket, for till stallet där man red Donder. Gick väl ganska bra i början men sen sket de sig.. 


Idag så har jag sprungit fram och tillbaka, hit och dit. Från skolan till gympa hallen där vi skulle fota bilderna. Först fotade vi alla yoga ställningar men... vi blev inte alls nöjda och när jag stack för att hämta min andra t-shirt och väl tillbaka hade tydligen batteriet på Mikkis systemkamera tagit slut. Så vi gick tillbaka till skolan och frågade om en av skolans kamera. När vi fick det for vi upp till klassrummet och fortsatte med att skriva om yoga. Sen efter lunche for vi tilllbaka och fotad om allt. Så under dagen har man släpat på en stor sorts matta och en ryggsäck med datan i. Fast om vi fick lite nedslag så är vi nästan klar. Vi har lite klippa, skriva och klistra kvar. 


Just nu sitter man med ljusen tända och musiken på. Vilken rolig dag det varit och när vi kom från gympa hallen på förmiddagen så for luftballonger i luften. Så nu har stan börjat med det. Fick höra att det kostar 1800kr att åka. Tyvärr hann man inte fota men äh.. ni klara er utan en bild. Nu på kvällskvisten blir det nog att fara och handla inför imon då vi har ett till nationella prov i svenska. Denna gång ska vi skriva en uppsats, alltså en krönika, novell osv. i 3 timmar. Så vi får ta med något att smaska på. Jag tänkte ta med mig en dricka, kanske godis och något att läsa. Får väl se hur mycket tid jag kommer behöva att skriva. 


Aja ska nog avrunda lite om ni nu ens orkade läsa med lite bilder från idag.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar