2012-02-04

Kalla Gelka

Under några dagar har nu temperaturen legat omkring - 30 - 35 grader. Hojja vad kallt de är. Fast solen har då lyst och det ger mig lite vår känslor. Tänk vad kul det kommer bli då Margona kommer upp. Får fara och grilla, åka skoter och sola uppe på bergstopparna. Längtar! I alla fall så igår var jag hemma, hämtade pizza och myste framför tv & kollade någon skräckfilm. Fan vad clownen hade scary face.. Det var helt enkelt en mera hemmakväll.


Men idag blire att fa upp till pappa, umgås med kompisar, duscha och andra saker som man säkert hittar på under dan. Måste bara säga att jag verkligen gillar fredagar, inte bara för att jag får helg utan att vi har sån chill dag på skolan. No, eng och sen slöjd. Det blir en sådan där avslappnade avslut på dan med slöjd. För vi kan sitta å prata, lyssna musik och brodera. Inge extremt tänk eller funderande. 

Å dagarna bara rinner förbi. En av tankarna från igår. Snart är det över att gå 9:an och klassen splittras. Nog har det varit otroligt roliga 4år, våran "tjej" klass.. hahaha  Å sen blire att antingen flytta upp till Luleå eller Kiruna. Undra hur det kommer gå? Jamena att bo bort så länge och helt själv.. ingen kommer vara vid min sida i en början.. vad ensamt. Fast man kommer väl hem lite då och då antar jag. Aja, nog om mina tankar, ska väl ta och fixa mig för dagen och ut i kylan, 

(Å hade det inte varit så kallt som det är hade jag gjort detta i helgen.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar