2011-08-14

Flottkalaset 2011

Hemma efter en grym helg i tjotti! :D Det har varit flottkalaset och jao, känner mig rätt så slut.. Jag gick med Mikkis båda dagarna. Man kan ju verkligen säga att den ägde! Tyvärr redan över :( Men ännu inte sommarlovet :)

På fredag: For jag, mamma, steffi och emma till tjotti. Mamma skulle sätta dit nya blommor ut till holmen. Jag hjälpte henne medans de andra sprang runt. Efter 4 var vi klar och jag drog till Mikkis med packningen. Sovde över fre-sön. I alla fall så fixade vi till oss och sen drog vi till holmen. Då kollade vi på banden som spelade, andades in helium, snackade med folk och annat skoj. ;) Sen innan 1 drog vi hem, bastade och kollade en stund av en film men efter en kvart eller så, somnade mikkis och vad kan det varit? En halvtim./40 min. senare stängde jag av och somnade.

På lördag: Steg vi upp vid 12, åt och fixade för att senare cykla till moffa. Mamma och de hade farit hem när det droppat av mig på fre. Så hade stigit upp kl.10 idag för att ringa mamma om mobil laddaren.. heh, hon glömde den. Så idag fick mobilen stanna. När vi kommer till moffa en 1 tim. senare än planerat är dem inte där. Men vi behövde bara vänta i några sek. innan de kom. Med sig hade de ett och annat, som en CD-spelare. Tydligen skulle de ha danstävling. Syrran och Emma skulle jobba för att emma skulle komma gratis in, som vi gjorde. Som jag skrivit tidigare om "lekhusen" var det vårat jobb som fick mig in gratis. Så själv kom man in båda dagarna :)) Jah, ee... vi for sedan tillbaka. Då vi hoppade lite studsmatta och jag försökte få med mikkis dit.. Det slutade med att mamma ringde och velade att vi skulle komma och jag drog i förväg. Där snackade vi och frågade en person om det fanns något jobb till M.? Jo och jag ringde mikkis och frågade om hon ville sälja lotter? Jomenvisst. Så det gjorde vi en stund på dan och senare på kvällen.. Hahahah fan roligare att sälja på kvällen... "Flyyygggtuuurrr mmeeedd migggg".. hojjjaa. Som på fre. lyssnade vi på banden, snackade med skoj folk och tog det chiill ^^. Där vid ett for vi hem och jag slocknade nästan direkt. Nån gång under eftermiddagen prommade vi också med hundarna mot bottis. När vi gick ner till en sjö nedanför berget bkan man ju säga att jag blev dyngsur av både Monty och King. Fick springa fram och tillbaka mig torr. :P Men så åre när man har hund(ar), det bästa djuren! C:


Inte från igår, men lika söta endå

Nu tänkte jag hoppa i duschen och sen... ee.. vet jag inte. Är ju som sagt bara en aaannniiinnng trött.. z: Men, det är ju fint väder och funderar om man ska gå på en promme med nån av hundarna. Aja, ser väl. Hejs till seeennn ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar