2014-07-30

Är deras soldat men vem är min

Borta bra men hemma bäst? Ja de kan man undra sig, ibland kan de nog vara skönare borta. Långt ute där inget kan finna en och man bara andas. Just så kändes de när man var ute i stugan. Har badat i flera timmar, solat, spelat kort, myst, varit utan ström då åskan dundrat i väggarna och helt enkelt tagit de lugnt. Tyvärr kunde man inte ta med kameran då den ej kunnat ladda. Var lite tråkigt men nu har laddaren som jag beställt kommit. Skönt att fått en sak avklarad. Har även börjat bestämma hur de blir med mobilen och har kollat upp den ganska mycket - verkar vara väldigt bra med kameran och alla dessa applikationer m.m. Så pratade med pappa o den är nu beställd - överlycklig. En egen liten förpresent till mig själv. Bara 3 dagar kvar tills man fyller år, tjohoo!!

Om annat så dansar molnen längs trädtopparna, bladen skimrar av droppar och kylan omsluter oss. Solen gömmer sig i en mardröm och mitt lilla sinne snurrar runt o runt. Tar av masken. Funderar över vem jag kan lita på här i livet, varför folk gör som dem gör, att jag har världens bästa hund, saknar många och inga, vässar mina taggar, lyssnar på deep musik, dyker ner i havet o vill aldrig komma upp, klunkar min drog, försöker glömma, distrahera mig med game of thrones, vill inte att sommaren ska vara över än, längtar till tredje året - kommer bli hur roligt som helst, ler likt gråter, lycklig och trött på all skit. Stoppar på masken åter igen. Spelar ett spel som inte går att vinna, lurar, låtsas, vinkar bort och försvinner in i dimman. Lyfter händerna till himlen, mot stjärnorna, vill nå dit. Är deras soldat men vem är min? Vill mycket här i livet men vet inte vars jag ska börja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar