2014-07-09

Lyckan från andra

Märker hur jag suger på att uppdatera men så går de när man har skoj. Förra veckan blev lyckad, jobbat med ett härligt gäng och är tacksam vad de gett. Så gulliga de är så avslutade vi de hela med lunch på kinarestaurangen och allmänt bara flummade hela dagen, petkrig och jag gick med tunga steg hemåt. Nånå, över var väl inte rätt beskrivning för sen på lördagen for man på stan med Jasse och där träffade man på Robin. De var väl intressant, efter 2 år var de okej, lite skumt. Senare den eftermiddagen åkte vi med han, en jonte, Linette & Svenka upp till Dundret där vi skulle på 800 möh som var en succé. Startade lite segt men sen så började musiken. Satt på marken längs en kulle, en liten scen gjort med träklabbar, ganska neutralt, enkelt, en mera mysfestival skulle jag kalla de. Absolut att jag kommer åka dit om de är nästa år. Fast inte mycket av musiklyssnande blev de då bus kom emellan hehe... Såg nog ut som ett skogstroll men roligt vare. I slutet av den kvällen åt jag, linette på toppstugan (såg midnattssolen första gången i år) med jasse o julia en stund innan dem drog. Vi babblade på om allt möjligt och de slutade med att de bestämdes att måndag träffas vi igen. 

Morgondagen efter de var man med jasse efter att hjälpt mamma i trädgården och vaknat upp ur drömmarnas värld. Vi promenerade till coop - centrum (babblade på om de ena å de andra - coop (upphämtade efter handlat) - hem. Inget specifikt hände, mer en snackdag.
Måndagen kom och de är helt otroligt hur vädret har vänt här. Upp till 30+ dessa dagar å sol. Så jag, mamma + hundarna for till hirvas där man solade i några timmar = är en aning bränd. Väl hemma fixade man till sig och åkte ner till Linette där man umgåtts med hon, Svenka & Agnes. Vi spelade cod (var inte så ringrostig som förväntat), kubb, promenerade och sen åkte jag med Linette upp till dundrets topp för att fotografera. Nog skäms man lite att erkänna hur lite man varit där och uppskattat den utsikten.. vojvoj. Nånå den dagen började bra och slutade bra!

Idag har också varit perfekt. For med Linette & Svenka till Sandviken där vi badade/solade, dränkte syrran och hade vattenkrig... hojja alla dessa krig. Ganska skönt att få svalka sig. Sen den dagen planerades grillning/picknick men slutade inte som förväntat. De blev jag och Linette som for iväg bara men lika lyckat. Stektes, tjockade på med massa gött, brottades med knotten och under resten av kvällen pratade man om allt mellan himmel & jord.

Är bara så glad hela tiden och tack vare dem. Om man bara träffat dem tidigare! Har nog aldrig känt mig så avslappnad så fort efter att lärt känna någon och de är nog därför jag är så paff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar