2014-07-23

Äventyr efter äventyr

Åter en helg har gått på detta lov och vi reste mot Överkalix för där var de fullt ös med marknad. Fann mig en väska och linne fast jag inte tänkt köpa något, åt fika, träffade på människor man kände, spelat, fotograferat och badat förfullt. Gudars vad härligt då värmen har varit rekordhög, över 30+. Så finväder och trevliga stunder. Påvägen hem under måndagen åkte vi förbi Jockfall då mamma/syrran inte varit där.
(Tyvärr hann jag bara få in en bild innan kameran dog.)
Idag fick man sin lingonvecka inkl. värk som i satan = morgonen var inte en av de bästa. Men sen under dagen efter gjort de ena å andra drog jag, pappa o syrran iväg med bilen siktade mot Sjöfallet & jokkmokk. Sett en hel del djur också och bara utsikten som man tillslut kommer till är underbar. Sen flera mil senare var vi i nästa mål där syrran skulle av och for raggen runt, fann coop och därefter började de långa resan hem. Kom hem först vid halv 12 och kan inte vara mer nöjd. Dock hade jag inte med mig systemkameran då de visar sig att min laddare tydligen lämnats i luleå... suck...så måste beställa en ny att ha här hemma.. nånå.. nu slipper jag bry mig om att packa ner när man åker mellan städerna.
Imon blir de att ta ut marsvina, beroende på väder och ta itu med stockarna jag sågade i stugan. Mitt lilla projekt denna sommar. Ska göra dem till ljusbehållar osv. Inte nog med de så har man massa planer framöver och man fyller år om 1v 3dgr.. snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar