2014-08-01

Att greppa taget och släppa

Gårdagen var riktigt rolig, var med Agnes och vi pratade i timmar, drack te och sent, först vid 3 tiden, kom man hem. De som är så härligt är att vi har inte träffas på flera år och ändå så pratade vi på som ingenting, om allt från politik till vad som händer i våra liv. Djupa frågor som ytliga. Helt underbart att de var så avspänt. Man kom lite ikapp varandra. Nästan som att lära känna någon på nytt. Tyvärr flyttar hon som Linette ner söderut, möh.. Men förhoppningsvis kan man hålla kontakten lite med dem. Om inte annat är jag jätte nöjd över att träffat dem en sista/första gång denna sommar - kunde inte varit bättre. Har lärt mig mycket om mig själv och globalt efteråt. Tacksam.

perfectly imperfect | TumblrIdag var en av de dagar som man bara trippade sig igenom, timmarna försvinner. Hann se GOT avsnitt, plocka upp hundspya, rasta hunden, haft ute kaninen- lilla minatyr hunden - han älskade de, handlat till imon och ätit en väldigt god sallade från berget. Å nu efter små pyssel här å var har man hamnat framför datorn, lagt in bilderna från systemkameran och funderat över morgondagen. Då händer de, och glädjen över de har lagt sig på is. De blir nog inte så speciellt som jag velat. Nog för jag endå haft i baktanke - "ha inte för höga förväntningar, de förstör dig" - så.. hm..

Vet inte heller hur jag ska ta hand om problemen man har. Orkar inte med något fast jag vet bättre. Fyller huvudet med dåliga ursäkter som får mig att lata. Blää.. inte skoj. Känner verkligen att jag bara har slösat bort de senaste dagarna, flutit längs strömmen. Insåg när de var mörkt ute på natten att de är ju fan inte länge kvar av sommaren och bara min födelsedag påminner i sig om de. Så har lite stress över att snart så ska man ner igen. Vill bara stanna här lite längre, slippa plugga, slippa ansvar, slippa tider och rutiner. Nog för att den tanken inte hemsöker mig helt. Blir nog skoj att börja trean, med nya tag, nya ämnen och nu är vi äldst på skolan. Även att träffa gänget igen ska bli toppen!
Så ska efter denna helg försöka ta mig samman, planera och hinna med de man tänkt sig. Vojvoj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar