2014-08-27

Finding myself

Är riktigt nöjd med mina nya skor men efter att vandrat med de under skolan, så kände jag en smärre smärta på en av tårna och insåg att jag måste fått en blåsa, inte en liten heller. Utöver blåsor var inte 3 tims hålet så farligt, nog för att en timma av den åt man lunch och for till ica en sväng. Men annars satt jag i bibblo och läste "ondvinter". Blir stunden för läxor etc. Känns verkligen som hemma och välbekant. Mår inte alls dåligt över att vara borta förutom med hunden åså. Insåg de idag att jag är överlycklig över att vara här faktiskt. Kommer bli hur skoj som helst detta år med bästa gänget o allt! I alla fall väl hemma igen efter en okej skoldag har man hunnit med i kort: 
  • Lagat middag - nuggets & ris
  • Pratat med mamma om nya nyheter
  • Fixat och dånat
  • Tjafsat & efter de for man ut på en promenad
Den promenaden vart ganska lång. Dock välbehövd för mådde bättre sen. Ju längre ju fortare försvann problemen. Andra tankar dyker upp. Gick förbi parken, mot björksgatan och sen vandrade man runt, nyfiken, och fann nya roliga stigar att följa. I störtregn så vart ganska blöt men de brydde jag mig ej om. Jag var bara tvungen att få ordning på hjärnan så märkte knappt av dropparna. Väl här igen märkte jag dock hur kall mina kropp blivit så en varm ducsh o en kopp te välkomnades varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar