2014-08-12

De nalkas höst

Förra veckan kan man med några få ord uttrycka - sol, bad, flum, bus, sysslor, spel, mys, tekvällar, begravt en av djuren, regn/åska och umgåtts med vänner, Agnes och Linette.

Känns verkligen som dimman förde med hösten, björkarna börjar ändra färg, regnet som smattrar mot rutan och kylan som sakta gör våra andetag synliga. Ja, mysiga hösten är här, på sätt och vis klagar jag inte, nog för att jag hellre har sol, men de funkar. För drar ändå ner till Luleå om några dagar och när man väl är inomhus sittande i sköna kläder, en kopp te och musik är de inte så dumt. Så har även mörkret och fullmåne umgåtts på nätterna. Fick en ganska bra syn när jag vandrade hem från Gällivare igår efter 12 och kom upp på brantbacken. Var så att jag spenderade kvällen hos Linettte där vi babblade på, kollade halvtimmen som var kvar av benjamin button, drack te och hade de allmänt trevligt. Sen när väl klockan slog sitt sena tal var de bara o börja gå. Första gången faktiskt och var lite smått osäkert men härligt på samma gång. Tyst, lugnt och mörkt.. scen till skräckfilm?
Nånå, de var igår och idag, jaa, vaknade inte upp till bättre väder direkt men efter att kollat tv, vaknat upp ordentligt var de bara att traska ut mot mamma för att ta hand om marsvinet, i ösregn och sen när jag insåg att vad spelar de för roll, är ju redan dyngsur, for jag ut i skogen efter en väldigt lång tid och vid ett tillfälle hoppade en hare bara nån meter ifrån mig, upplevelse haha. Kom sedan hem och efter att fixat till mig har man inte hunnit med speciellt mycket, ska väl för en gångs skull spela lite skyrim o ta de lugnt innan man far å fotar med Linette & Agnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar