2010-08-12

Tjotti

Igår var det tjotti som gällde. Mamma har ordna lite blomsterarrangemang till flottkalaset. När vi kom så sken solen men mörka moln fanns i fjärran. Vi han bara komma till Moffa så började de spöregna. Tillbaka till Margona och vänta tills det försvann. Så när det väl gjorde det så bar vi iväg till Moffa och började arbetet. Vi for med båten fram och tillbaka. Vi for dit med blommor, jord och flottunor (om de kallas så). Jag gjorde inte så mycket. Höll koll på hundarna och vattnade blommorna. När vi första gången kom dit så inspekterade jag stället. Har ju inte varit ute på den holmen. Vi var där ganska länge. Ungefär från 3 till 20 var vi ute i sjön. Vid 9 åkte vi hem från Margona och väl hemma mumsade jag på en pizza bit. Jag hade inte ätit på hela dan så var ganska hungrig. Jasses hade ringt tidigare och undrat om jag ville sova över.

Jag skyndade att packa och for en stund senare på cykel till Jasse. Överraskande var Mikkis där. Jag fick två böcker, twilight 1 av Mikkis och 2:an av Jasse. Så nu måste a jag skynda och läsa ut min bok så jag kan börja läsa de. Men...det blev inte att sova över. Jag har ju för fasiken löss. Det kom jag inte på när jag väl var hemma och deras min när jag sa att jag hade löss var inte så... kul. Så det var bara att fara hem. FAN för min löss. :( I alla fall så ska jag kanske vara med de idag om jag is. Är inte på nått riktigt glatt humör. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar