2010-08-16

Tjotti i helgen

Var som sagt på flottkalaset i lördags. Jag tänkte jag skulle skriva lite om det:
Jag for vid 3 med mamma till Tjotti. Det regnade ganska mycket. Väl framme for vid till Margona och jag droppade av mig väskan med grejser. Sen bar det iväg till kalaset. Resten var redan där. Väl ute på bron kom jag på att jag glömt kameran hemma hos Margona. Men vi ides inte fa tillbaka. Jag tänkte fota mammas blommor som hon hade satt ut och m.m. Det var ganska mycket med folk. Början var lite trög men sen blev det bättre. Jag tänkte ju va med Mikkis men när jag ringde henne hemma så var hon på väg därifrån, så jag var med mamma. Vi var där till 6 och då trampade vi hemåt eller inte riktigt. Jag hade ringt Mikkis under dan och frågat vad hon gjorde. Hon var vid entren med Matilda. Så istället för att fara hem var jag med de. Vi tog flotten över och så var jag där igen. Nästan 1 timma var vi där. I alla fall så for Matilda hem och jag var med Mikkis. Vi for runt i byn och sen tillbaka till holmen. De var nu vuxna tog till bärsen och dansade loss. Jag och Mikkis hade JÄTTE roligt. Vi fotade en del och vandrade runt bland allt folk. Ganska mysigt var det. Elden och mörkret. Längtar till nästa år. Jo förresten så köpte man ett t-shirt och ett halsband med en röd/vit svamp där.

Nästa dag var trög... Sovde över hos Margona. Åt en massa gött under kvällen. I alla fall så var de skinande sol men nordliga vindar. Var väldigt trött, hade ingen lust att stiga upp. For ut till holmen med mamma o syrran på dan. Skulle fota och så för att jag inte gjorde det dagen innan. Det var ganska blåsigt. Vi for sedan till mommo o moffa. Var först med Mikkis sent på kvällen och for hem vid halv 10 tiden. Jag och Míkkis gjorde inte så mycket. For till den andra sjön... hur man nu stavar det XD och sen till en person som hette Carola. Michaela skulle hämta en film. Och då fick hon punka. Satt på packihållaren så det kan ha bidragit en del.. =S Det var inte så kul att vara ute. Kallt. Men det var ändå en bra dag. Man lägger in lite bilder från tjotti senare i veckan troligt. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar